Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi 2007. gada (01/01/2007 – 31/12/2007) TV kanālu auditorijas.

Par skatītāko kanālu 2007. gadā ir kļuvis LNT, kura vērošanai TV skatītāji veltījuši 19,0 % no kopējā TV skatīšanās laika. Par otro skatītāko ir kļuvis kanāls TV3 ar 18,0 %. Kanāls LTV1 ar 11,4 % ierindojies trešajā vietā, bet PBK ar 10,4 % – ceturtajā. Savukārt kanālam 3+ TV skatītāji, kas vecāki par 4 gadiem, veltījuši 4,9 % no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam LTV7 veltījuši 3,9 %, bet 2,2 % kanālam TV5 Rīga un 2,0 % kanālam RenTV Baltija. Savukārt kanālam MTV Latvija, TV skatītāji, kas vecāki par 4 gadiem, veltījuši 0,2 % no kopējā skatīšanās laika. Kanālam TV6 , kurš pētījumā tika iekļauts no aprīļa, veltīti 0,4 %, bet PBMK , kurš arī tika iekļauts pētījumā aprīlī, veltīti 0,3 % no kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo kanālu vērošanai TV skatītāji 2007. gadā veltījuši 25,0 %, bet Video un DVD skatīšanai veltījuši 2,2 % no kopējā skatīšanās laika.

TNS Latvia mediju pētījumu projektu direktors Mārtiņš Traubergs komentē, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, laiks, ko vidēji viens TV skatītājs pavadījis pie TV, ir samazinājies par minūti un sasniedz 4 stundas un 46 minūtes dienā. Samazinājums nav būtisks, kas liecina par to, ka TV joprojām nav zaudējis savu popularitāti.

Apskatot kanālu sarindojumu pēc skatīšanās laika daļas, pirmie četri populārākie kanāli savas pozīcijas ir saglabājuši, savukārt 3+ ir apsteidzis LTV7 . Par 0,8 % 2007. gadā vairāk skatīti Citi kanāli, kas liecina par skatītāja izvēlību attiecībā uz saturu. Par to liecina arī augšup ejošā kabeļa un satelīta televīzijas izplatība, kā arī digitālās televīzijas ienākšana Latvijā.

Par gada skatītāko pārraidi, tāpat kā iepriekšējā gadā, atkal ir kļuvis LTV1 kanāla translētais Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa fināls, kuru vērojuši vidēji 24,9 %, jeb 549,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par 4 gadiem. Otrajā vietā ir ierindojies kanāla TV3 šovs Dziedi ar zvaigzni, kuru vērojuši vidēji 17,4 %, jeb 384,1 tūkstotis, savukārt trešajā vietā ierindojies kanālā LTV1 pārraidītais Latvijas Valsts prezidenta V. Zatlera Jaungada apsveikums , kuru vērojuši vidēji 16,8 %, jeb 372,2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par 4 gadiem.

Zemāk apskatāmas 2007. gada TOP 10 programmas katrā no kanāliem.



Reitings  % – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos
Reitings ‘000 – vidējais raidījuma skatītāju skaits tūkstošos
Share  % – vidējais raidījuma skatītāju skaits attiecībā pret visiem TV skatītājiem

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra, un klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv