Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi decembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Decembrī mediju reklāmas tirgū preses un TV reklāmas apjoms samazinājās, savukārt radio tie nedaudz pieauga.

Prese

TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka reklāmas apjoms 2007. gada decembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar novembri, ir sarucis par 24 %. Attiecīgi decembrī tika reģistrēti 2,36 miljoni cm², bet novembrī – 3,12 miljoni cm² reklāmas.

2007. gada decembrī presē reģistrēti 12 436 reklāmas gadījumi, kas ir par 13 % mazāk nekā 2006.gada decembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 373 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) decembrī bijuši: LMT, Tele2, Maxima, Philips Latvia, Parex, Rietumu banka, DNB Nord, Hansabanka, Rimi, Rebus. Reklamētākās markas presē – Okarte, Maxima, Parex.

Televīzija

Televīzijā decembrī, salīdzinot ar novembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs sarucis par 6 %. Decembrī televīzijā noraidīti 50,7 tūkstoši minūtes, bet novembrī – 53,8 tūkstoši minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits decembrī sasniedza 131 663 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada decembri, ir par 36 % vairāk (2006. gadā reģistrēti 97 166 reklāmas gadījumi).

Decembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Tele2, LMT, Bite, Henkel, Wrigley, Colgate-Palmolive, Danone, Maxima, Kraft Foods. Reklamētākās markas televīzijā – Tele2, Zelta zivtiņa, Okarte.

Radio

Radio reklāmas apjomi 2007. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, ir pieauguši par 1 %, attiecīgi decembrī izskanējušas 20,6 tūkstoši reklāmas minūtes, bet novembrī – 20,5 tūkstoši minūtes.

2007.gada decembrī radio reģistrētas 47 148 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada decembri, ir par 5 % mazāk, jo aizpērn decembrī tika fiksētas 49 546 radio reklāmas.

Decembrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, Nordea, Tele2, Maxima, Bite, Skandi Auto, Aura Auto; Veho, Essential Club, Depo DIY, Rimi. Reklamētākās markas – Okarte, Nordea, Maxima.

Reklamētākās nozares

Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares decembrī:
* Sakari, biroja aprīkojums
* Pārtikas produkti
* Kosmētika, higiēna
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
* Izklaide, kultūra, atpūta

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Laikraksti

5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, B&B Vistavka, Bizness & Baltija, Čas, DB Tavs nams, Diena, Diena Tūrisms, Diena Ceļvedis, Dienas Bizness, DB Eksperti, DB Veiksmīgs un vesels, DB Lietišķais stils, DB Karjera un vadība, DB Latvijas 800 miljonāri, DB Auto, BB Banki & Finansi, BB Bankets, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa.

Žurnāli

36,6°C, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, A-Zet, Biznes.lv, B&B Ņedvižimostj & Dom, Latvijas, Būvniecība, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, DB Numurs, Doctus, Eva & Adam, FHM, Horošo!, Ieva, Impulss, Kapitāls, Kas jauns, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja.Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi +, Santa, Sestdiena Shape, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Šupulītis, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, ŽZL, Next, MG Kupejas & Kabrioleti, Kas Jauns speciālizdevums, Privātā Dzīve Ekstra, B&B Pulss

TV kanāli

LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv