Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2008 rezultātus.
2008. gada ziemā vismaz vienu no 305 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem 6 numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši 96 % aptaujāto respondentu 15 līdz 74 gadu vecumā.
Lai arī kopumā preses lasītāju skaits ir saglabājies līdzšinējais, tomēr jaunākie pētījuma rezultāti parāda atsevišķu preses izdevumu grupu patēriņa samazinājumu. Salīdzinot ar Rudens 2007 periodu, nozīmīgi – par 3 procentpunktiem ir samazinājies patēriņš laikrakstu pielikumiem un nedēļas laikrakstiem. Ziema 2008 periodā vismaz vienu laikraksta pielikumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 30 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, vismaz vienu nedēļas laikrakstu nedēļā – vidēji 48 % šajā vecuma grupā. Pārējās preses izdevumu grupās izmaiņas kopumā ir vērtējamas kā statistiski nenozīmīgas.
TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka, salīdzinot ar 2007. gada rudeni, Rīgā praktiski nav mainījies preses patēriņš aplūkotajās izdevumu kategorijās. Pretēja tendence ir novērojama laukos, kur lielākai daļai preses izdevumu grupu 2008. gada ziemas periodā patēriņš ir samazinājies. Patēriņa kritums Latvijas pilsētās ir vērojams dienas un nedēļas (nacionālo) laikrakstu kategorijās.
Aptaujas periodā no 2007. gada 29. oktobra līdz 2008. gada 3. februārim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74. gadiem ir lasījis vai caurskatījis vidēji 5,6 drukātos preses izdevumus, kas ir par 0,3 izdevumiem mazāk nekā Rudens 2007 periodā un par 0,5 izdevumiem mazāk nekā Ziema 2007 periodā. Preses izdevumu grupās izlasīto preses izdevumu skaits praktiski ir palicis nemainīgs. Jāatzīmē, ka sākot ar Ziema 2008 periodu, Nacionālajā mediju pētījumā ir atsevišķi izdalīta divnedēļu žurnālu kategorija, kas iepriekš tika klasificēti pie mēneša žurnāliem. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs šajā periodā lasīja vai caurskatīja 1 mēneša žurnālu un 0,3 žurnālus, kas iznāk 2 reizes mēnesī.
Jaunākie preses auditorijas pētījuma Ziema 2008 rezultāti liecina, ka Mērķa grupā Latvieši līderpozīcijas ir saglabājuši nedēļas žurnāli Privātā Dzīve , Ieva un laikraksts Diena.
Mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu TOP 10 sarakstā nav būtisku izmaiņu. Pirmajās divās vietās ierindojas televīzijas programmas TV televizionnaja programma (Kr. val.) un TeleProgramma s djadjei Misei (Kr. val.) , trešajā vietā – bezmaksas avīze 5 min (Lat. un Kr. val.).
Par pētījumu
Nacionālā Mediju Pētījuma: Prese 2008. gada ziemas perioda aptaujas norisinājās no 2007.gada 29. oktobra līdz 2008. gada 3.februārim. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāts 2951 pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
2008.gada ziemas perioda pētījumā iekļauti 305 preses izdevumi.
Pētījumā 2008.gada ziemas periodā iekļauti sekojoši jauni preses izdevumi:
Mans Namc ir Mana Pils
40 plus
Skola +
Skola +.ru
Dom Kvartira
Latvijas Būvniecība
Vidusdaugava
Dzīves Priekam
Jūrmalas Nedēļa/ Nedela Jurmali
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv