Saskaņā ar Lietuvas lielākās tirgus un sabiedriskās domas izpētes kompānijas TNS Gallup datiem Lietuvas mediju reklāmas tirgus 2007. gadā ir pieaudzis par 15,6 %, kas ir par 2,7 procentu punktiem mazāk salīdzinājumā ar reklāmas tirgus izaugsmi 2006. gadā. Pagājušā gadā Lietuvā reklāmai kopumā ir atvēlēti 497 miljoni litu, ieskaitot piešķīrumus mediju kanālu apjomam un citiem nolūkiem.

“Reklāmas tirgus izaugsmi jau astoņus gadus pozitīvi iespaido reklāmdevēju budžeta pieaugums, reklāmas kanālu attīstība, reklāmas cenu celšanās un augošā konkurence vietējā tirgū,” atzīst TNS Gallup mediju direktors Gytis Juodpusis.

Tāpat kā iepriekšējā gadā, arī 2007. gadā Lietuvā lielāko reklāmas peļņas daļu ir guvusi televīzija un laikraksti – attiecīgi 45,7 %un 24,9 %. Salīdzinot pagājušo gadu ar 2006. gadu, redzam, ka televīzijas un radio reklāmām atvēlētie līdzekļi ir pieauguši par 21,4 %, žurnāliem – par 19,8 %, vides reklāmām (novērtējot vides videoreklāmu apjomu un Fillboard reklāmas) – par 8,1 % un laikrakstiem – par 3,3 %. Kino reklāmas tirgus apjoms nav mainījies. Interneta reklāmas tirgus ir pieaudzis vistraujāk no visiem plašsaziņas līdzekļu reklāmas tirgiem, proti, par 33,3 % (neskaitot katalogu interneta reklāmu). Mediju reklāmās ieguldītie līdzekļi uz vienu iedzīvotāju 2007. gadā ir pieauguši no 36,78 eiro līdz 42,52 eiro.

Aktīvākie reklāmdevēji joprojām ir bijuši tirdzniecības tīkli, GSM operatori, alus un pārtikas ražotāji, farmācijas uzņēmumi un higiēnas preču kompānijas. Lielākie reklāmas klienti pagājušajā gadā ir bijuši “Procter&Gamble”, “Tele 2”, “Omnitel”, “Reckitt-Benckiser”, “Danone group”, “Švyturys-Utenos alus”, “Unilever”, “Coca-Cola”, “Maxima LT”, “Palink”.

Gytis Juodpusis ir pārliecināts, ka 2008. gadā mediju reklāmas tirgu lielā mērā iespaidos valsts saimnieciskās attīstības tempu palēnināšanās, kā arī notikumi, kas reklāmas tirgum nāks par labu – Eiropas 2008. gada futbola čempionāts, Pekinas Olimpiskās spēles, Seima vēlēšanas. Ir sagaidāms, ka arī šogad Lietuvas mediju reklāmas tirgus pieaugs par aptuveni 15 %.

No šā gada janvārī un februārī veiktā TNS Gallup mediju ekspertu apsekojuma rezultātiem izrietošās prognozes ir piesardzīgākas. Šajā apsekojumā ir piedalījušies lielāko mediju plānošanas aģentūru un plašsaziņas līdzekļu īpašnieki un vadītāji. Saskaņā ar aptaujāto ekspertu viedokli Lietuvas reklāmas tirgus 2008. gadā pieaugs par 11 %, televīzijas reklāmas tirgus – par 8,4 %, radio – par 7 %, laikrakstu – par 5,3 %, žurnālu – par 7,3 %, vides reklāmas tirgus – par 9,3 % un kino reklāmas tirgus – par 5,9 %. Mediju eksperti prognozē, ka tāpat kā pagājušajā gadā vistraujākā izaugsme sagaida interneta reklāmas tirgu – tas pieaugs par 32 %.

TNS Gallup ir veicis valsts reklāmas tirgus pētījumu saskaņā ar uzņēmuma 2007. gada uzraudzības datiem un sadarbībā ar Lietuvas Radio un televīzijas komiteju, mediju plānošanas aģentūrām, valsts komerciālajām televīzijas kompānijām, Lietuvas Valts radio un televīziju un lielākajiem interneta pakalpojumu sniedzējiem.


Avots: TNS Gallup

Par TNS Gallup

TNS ir tirgus izpētes līderis, kas, cieši sadarbojoties ar klientiem, sniedz visaugstākās kvalitātes informāciju, analīzi un prognozes vairāk nekā 70 pasaules valstīs. TNS” ir pasaules mēroga pieredze un zināšanas interešu grupu vadības, jaunu produktu izstrādes, mazumtirdzniecības, preču zīmju un komunikāciju izpētes jomā; kompānija ir arī lielākais interneta, TV, preses un radio auditorijas mērījumu pakalpojumu piegādātājs, kā arī informācijas un reklāmas uzraudzības pakalpojumu piegādātājs.

TNS Gallup 2007. gada peļņa Lietuvā ir 16,4 miljoni litu. Kompānijā strādā 135 darbinieki, tostarp 46 projektu vadītāji, apsekojumus veic 250 intervētāji.

Kontakti

Gitis Jodpusis
TNS Gallup mediju direktors
t + 370 5 210 66 20
gytis.juodpusis@tns-gallup.lt

Renāta Jakimavičiene
VRP | Hill & Knowlton projektu vadītāja
t (5) 249 99 52; 8 650 75652
renata@vrp.lt