Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Pavasaris 2008 rezultātus.
Pavasara preses auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka vismaz vienu no 305 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem 6 numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši 96 % aptaujāto respondentu 15 līdz 74 gadu vecumā.
Aptaujas periodā no 2008. gada 4. februāra līdz 2008. gada 27. aprīlim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījis vai caurskatījis vidēji 5,6 drukātos preses izdevumus.
TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka Pavasaris 2008 periodā, salīdzinot ar iepriekšējo pētījuma periodu Ziema 2008 , ir palielinājies lasītāju skaits atsevišķās žurnālu kategorijās. Jaunākie dati liecina, ka vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 42 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā (Ziema 2008 periodā – 39 %). Par 3 procentpunktiem ir palielinājies arī divnedēļu žurnālu lasītāju īpatsvars – no 17 % ziemas periodā līdz 20 % pavasara periodā.
Mērķa grupā Latvieši pēc preses izdevumu grupu vidējās auditorijas trīs visvairāk patērētās preses izdevumu grupas ir nedēļas žurnāli, reģionālie izdevumi un mēneša žurnāli. Salīdzinot ar iepriekšējo periodu (Ziema 2008), lasītāju pieaugums ir vērojams mēneša žurnālu (+3 procentpunkti), divnedēļu žurnālu (+5 procentpunkti) un ceturkšņa žurnālu (+3 procentpunkti) grupās.
Mērķa grupā cita tautība visvairāk lasītāju ir patērējuši nedēļas laikrakstus (65 %), dienas laikrakstus (44 %) un reģionālos preses izdevumus (36 %). Neliels pieaugums (+3 procentpunkti), salīdzinot ar 2008. gada ziemas periodu, šajā periodā ir vērojams nedēļas žurnālu kategorijā. Jāatzīmē, ka pavasara periodā krievu valodā izdoto nedēļas žurnālu vidū ir parādījušies jauni izdevumi.
2008. gada pavasarī mērķa grupā Latvieši lasītāko preses izdevumu TOP 10 pirmajās trīs vietās ierindojas nedēļas žurnāli Ieva, Privātā Dzīve un laikraksts Latvijas Avīze, kas iepriekšējā pētījuma periodā Ziema 2008 ieņēma 4.vietu.
Mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu TOP 10 pirmajās divās vietās ierindojas televīzijas programmas TV televizionnaja programma (Kr. val.) un TeleProgramma s djadjei Misei (Kr. val.) . No piektās vietas uz trešo ir pakāpies nedēļas laikraksts Subbota (Kr. val.), aiz sevis atstājot bezmaksas avīzi 5 min (Lat. un Kr. val.).
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica Nacionālo Mediju Pētījumu: Prese, Pavasaris 2008 laika periodā no 2008.gada 4. februāra līdz 2008. gada 27.aprīlim. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 2986 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
2008.gada pavasara perioda pētījumā iekļauti 305 preses izdevumi.
Pētījumā 2008.gada pavasara periodā iekļauti sekojoši jauni preses izdevumi:
Body
Body (in Rus)
Čemodāns
Horosho (in Rus)
Ievas Mezgls
Leģendas
Nedēļa Jelgavā
numurs/dienas bizness
Otkrito (in Rus)
Pilsētas Balss (in Lat, in Rus)
Tūrisma Diena/Diena
Veto Magazine
Pētījumā 2008.gada pavasara periodā tika pārtraukti mērīt sekojoši preses izdevumi:
Apelsīns
Cietais Rieksts
Īpašums&city24.lv/NRA
Labās Ziņas
m x m
Mērķis
Rītdiena
Seriāls
Stilj Zizni (in Rus)
Subbota plus/Subbota (in Rus)
Zelta Rokas
ŽZL
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv