
Jau kopš maija Latvijas iedzīvotāju vidū turpina mazināties satraukums par koronvīrusa radīto situāciju – augustā koronvīrusa radītā situācija satrauca 28% Latvijas iedzīvotāju (martā: 66%; maijā: 43%). Sabiedrībā šobrīd vērojams vienmērīgs viedokļu sadalījums starp tiem, kurus koronvīrusa radītā situācija satrauc, un tiem, kurus koronvīrusa radītā situācija nesatrauc (satrauc: 28%; nesatrauc: 35%; vienaldzīga attieksme: 37%).
Vienlaicīgi 60% Latvijas iedzīvotāju satrauc 2.pandēmijas viļņa un ārkārtas situācijas iespējamā atgriešanās.
Mazinoties ārkārtas situācijas ierobežojumiem, iedzīvotāji arvien biežāk atzīst, ka koronvīruss neietekmē viņu ikdienu. Ja martā to iedzīvotāju skaits, kuru ikdienu ietekmēja pandēmija, bija 67%, tad maijā tie bija 56%, bet augustā – 31%.
Būtiska ietekme uz kopējo pozitīvo noskaņojumu ir arī tam, ka Latvijā cilvēki salīdzinoši mazāk nekā citviet pasaulē uztraucas par savas mājsaimniecības finansiālo stāvokli. Nemainīgi kopš marta 66% iedzīvotāju savu mājsaimniecības finansiālo stāvokli vērtē kā labu. Tajā pašā laikā pasaulē iedzīvotāji vairāk uzmanības pievērš finanšu plānošanai un izjūt satraukumu par pandēmijas ietekmi uz finansiālo stāvokli.
43% Latvijas iedzīvotāju vēlas atgriezties pie ikdienas dzīves, kāda tā bija pirms pandēmijas. Jaunā lietu kārtība salīdzinoši biežāk patīk un pie tās pieturēties vēlētos jaunāka gadagājuma cilvēki (18-24 un 25-34 gadi).
Lai justos droši un atgrieztos normālā ikdienas dzīvē, 35% Latvijas iedzīvotāju par būtisku uzskata iespēju vakcinēties pret koronvīrusu. Savukārt līdz 25% samazinājies to iedzīvotāju skaits, kuri gatavi turpināt sociālo distancēšanos (32% maijā).
Koronvīrusa radītie apstākļi, ierobežojumi un kopējā globālā situācija pasaulē par un ap vīrusu ir radījusi izmaiņas sabiedrības attieksmē un emocionālajā noskaņojumā:
- 39% iedzīvotāju arī turpmāk centīsies izvairīties no liekas pulcēšanās un burzmas, salīdzinoši biežāk šādi plāno rīkoties sievietes un cilvēki, kuri atbalsta, ka noteikumi un ierobežojumi tiek noteikti valdības līmenī;
- Cilvēki arvien lielāku uzmanību plāno veltīt tuviem cilvēkiem un savstarpējām attiecībām (43%);
- Piešķir lielāku nozīmi dzīves un mirkļu baudīšanai (38%);
- Cenšas līdzsvarot darbu un personīgo dzīvi (33%).
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Par Kantar COVID-19 Barometru
Kantar COVID-19 Barometra pētījums ir vadošais pētījums par to, kā COVID-19 ietekmē patērētāju rīcību, attieksmi un gaidas. Globālā pētījuma ietvaros katrā pētījuma vilnī tiek aptaujāti ap 100 000 cilvēkiem vairāk nekā 60 valstīs. Jaunākais pētījuma vilnis Latvijā veikts no 13. līdz 19. augustam, aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Papildu informācija:
Inta Priedola
Vecākā klientu vadītāja
Brand Strategy | Consulting
inta.priedola@kantar.com