Vairāk nekā 1/3 no Interneta lietotājiem (35 % jeb ~ 334 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem) pēdējā pusgada laikā ir pirkuši, pasūtījuši preces vai pakalpojumus, izmantojot internetu, liecina TNS Latvia jaunākā Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2008 rezultāti.
Saskaņā ar pētījuma rezultātiem gandrīz puse jeb 45 % no visiem interneta lietotājiem, kas izmanto e-komercijas iespējas, ir galvaspilsētas iedzīvotāji.
Visvairāk jeb vidēji 14 % aptaujāto interneta lietotāju atzina, ka pēdējā pusgada laikā Internetā ir iegādātas biļetes (uz koncertiem, pasākumiem, aviobiļetes u.c.) Katrs desmitais Internetā bija iegādājies telekomunikāciju, interneta pakalpojumus, bet katrs devītais aptaujātais interneta lietotājs bija pircis biroja vai datortehniku.
TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze komentē, ka e-komercijas piedāvātās iespējas daudz vairāk izmanto interneta lietotāji, ar lielāku interneta izmantošanas pieredzi (5 un vairāk gadi). Lai arī Iegādādāto preču un pakalpojumu tops būtiski neatšķiras, tomēr šie pieredzējušie interneta lietotāji izteikti vairāk nekā vidējais interneta lietotājs tīmeklī iegādājas biļetes, interneta un telekomunikāciju pakalpojumus, datortehniku un biroja tehniku.
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia Interneta auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2008 veica laika periodā no 2008.gada 4. februāra līdz 2008. gada 27. aprīlim. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 1508 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv