Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūnija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Jūnijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar maiju, kā ierasts katru gadu vasaras periodā, visos medijos reklāmas apjoms ir nedaudz samazinājies.
Prese
Reklāmas apjoms 2008. gada jūnijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2008.gada maiju, ir samazinājies par 15 %. Attiecīgi maijā tika reģistrēti 2,34 miljoni cm², bet jūnijā – 2,03 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada jūnijā presē reģistrēti 11 207 reklāmas gadījumu, kas ir par 28 % mazāk nekā 2007.gada jūnijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 582 preses reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūnijā bijuši: TELE2, BITE, MAXIMA, BALTKOM, L’OREAL, PROCTER & GAMBLE, DNB NORD, LATVIJAS BALZAMS, LMT, HANSABANKA. Reklamētākās markas presē –MAXIMA, BITE, BALTKOM.
Televīzija
Televīzijā jūnijā, salīdzinot ar maiju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs krities par 3,8 %. Jūnijā televīzijā noraidīti 48,12 tūkstoši minūšu, bet maijā – 49,95 tūkstoši minūšu reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits jūnijā bija 122 264 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada jūniju, ir par 2,2 % mazāk (2007. gada jūnijā reģistrēti 125 002 reklāmas gadījumi).
Jūnijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši PROCTER & GAMBLE, TELE2, COCA-COLA HBC, HENKEL, COLGATE-PALMOLIVE, RECKITT BENCKISER, UNILEVER, DNB NORD, BITE, DANONE. Reklamētākās markas televīzijā – TELE2, ZELTA ZIVTIŅA un DNB NORD.
Radio
Radio reklāmas apjoms jūnijā, salīdzinot ar maiju, ir samazinājies par 1,5 %, attiecīgi maijā izskanējuši 21,41 tūkstotis reklāmas minūšu, bet jūnijā – 21,07 tūkstoši minūšu.
2008.gada jūnijā radio reģistrētas 47 717 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada jūniju, ir par 2 % vairāk, jo pērn jūnijā tika fiksētas 46 795 radio reklāmas.
Jūnijā radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, DNB NORD, BITE, NORDEA, HANSABANKA, NORVIK BANKA, LMT, ADAM AUTO/HANSA AUTO, SKANDI MOTORS, RIMI. Reklamētākās markas – DNB NORD, NORDEA UN HANSABANKA.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares jūnijā:
* Pārtikas produkti
* Sakari, biroja aprīkojums
* Kosmētika, higiēna
* Izklaide, kultūra, atpūta
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, Čas , DB Gazele, Diena, Dienas Bizness, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa
Žurnāli
36,6°C, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, Biznes .lv, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Numurs, Deko, Doctus, FHM, Horošo!, Ieva, Ievas Māja, Ilustrētā Zinātne, Impulss, JOY, Kapitāls, Kas jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Nedēļa Pasaulē, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Sestdiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, BB Pulss, Otkrito, VIP Lounge LV
TV kanāli
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock, Krievijas hiti.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv