Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Vasara 2008 rezultātus.
Jaunākā Interneta auditorijas pētījuma Vasara 2008 rezultāti liecina, ka internetu pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 51 % jeb 928 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā. Vidēji 47 % jeb 853 000 aptaujātajā vecuma grupā internetu ir izmantojuši pēdējo 7 dienu laikā. Kopumā 2008. gada vasarā, salīdzinot ar 2008. gada pavasara periodu, interneta lietotāju skaits ir palicis līdzšinējais.
Salīdzinot interneta lietotāju skaitu 2007. gada vasarā un 2008. gada vasarā, redzams, ka pēdējo 7 dienu interneta lietotāju skaits ir palielinājies vidēji par 6 procentpunktiem. Vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem pēdējo 7 dienu interneta lietotāju skaits ir palielinājies par vidēji 13 procentpunktiem – no 49 % 2007. gada vasarā līdz 62 % 2008. gada vasarā.
TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka interneta lietotāju vidū turpina pieaugt biežo lietotāju jeb tā saukto heavy users īpatsvars . 2008. gada vasarā vidēji 7 no 10 tīmekļa lietotājiem internetu izmantoja vismaz 5 dienas nedēļā, bet 2007. gada vasarā tādi bija vidēji 6 no 10 interneta lietotājiem.
Laika posmā no 28. aprīļa līdz 3. augustam, vismaz vienu no 80 pētījumā iekļautiem Latvijas interneta resursiem vai to sadaļām pēdējo 7 dienu laikā bija caurlūkojuši vidēji 46 % aptaujāto respondentu vecumā no 15 līdz 74. gadiem.
Apmeklētāko Latvijas interneta lapu TOP10 pēc nedēļas kopējās auditorijas šajā vasarā nav skārušas būtiskas izmaiņas.
Latvijā kopumā pirmajā vietā ierindojas portāls Inbox.lv, kuru pēdējās nedēļas laikā ir apmeklējuši vidēji 32 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā. Otrajā vietā ierindojas portāls Draugiem.lv, kuru pēdējās nedēļas laikā apmeklēja vidēji 27 % Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā. Savukārt, trešajā vietā stabilas pozīcijas pēc nedēļas kopējas auditorijas (22 %) ir noturējis portāls Delfi.
Mērķa grupā latvieši pēc nedēļas kopējās auditorijas pirmajā vietā ierindojas portāls Draugiem.lv , otro vietu ieņem Inbox.lv, bet trešais apmeklētākais ir Delfi.lv.
Mērķa grupā cita tautība trīs apmeklētākie interneta resursi pēc nedēļas kopējas auditorijas ir Inbox.lv, One.lv un SS.lv.
Regulāru informāciju par interneta resursu lietotāju skaita iknedēļas dinamiku nodrošina mērījumu sistēma TNS MetrixTM . Lūdzu, skatiet http://tnsmetrix.tns.lv/ .
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia Interneta auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Vasara 2008 veica laika periodā no 2008.gada 28.aprīļa līdz 2008. gada 3.augustam. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 1466 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv