Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi augusta televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Augustā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar jūliju, kā ierasts vasaras beigās, visos medijos reklāmas apjoms ir samazinājies.
Prese
Reklāmas apjoms 2008. gada augustā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2008.gada jūliju, ir samazinājies par 15 %. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 1,69 miljoni cm², bet augustā – 1,44 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada augustā presē reģistrēti 9 899 reklāmas gadījumi, kas ir par 34 % mazāk nekā 2007.gada augustā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 977 preses reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) augustā bijuši: TELE2, BITE, LMT, BALTKOM, MEDIA MARKET, L’OREAL, MAXIMA, T.E.A.M., PROCTER & GAMBLE, RĪGAS DOME. Reklamētākās markas presē – BITE, CELLXL.LV un BALTKOM.
Televīzija
Televīzijā augustā, salīdzinot ar jūliju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs krities par 8 %. Augustā televīzijā noraidīti 38,58 tūkstoši minūšu, bet jūlijā – 42,04 tūkstoši minūšu reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits augustā bija 96 749 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada augustu, ir par 10 % mazāk (2007. gada augustā reģistrēti 107 585 reklāmas gadījumi).
Augustā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši PROCTER & GAMBLE, TELE2, RECKITT BENCKISER, COCA-COLA HBC, HENKEL, COLGATE-PALMOLIVE, DANONE, UNILEVER, LMT, BITE. Reklamētākās markas televīzijā – TELE2, VIASAT un ZELTA ZIVTIŅA.
Radio
Radio reklāmas apjoms augustā, salīdzinot ar jūliju, ir samazinājies par 1 %, attiecīgi jūlijā izskanējuši 19,20 tūkstoši reklāmas minūšu, bet augustā – 18,95 tūkstoši minūšu.
2008.gada augustā radio reģistrētas 43 054 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada augustu, ir par tikai par 0,5 % mazāk, jo pērn augustā tika fiksētas 43 285 radio reklāmas.
Augustā radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, ELKOR, NORDEA, LMT, OGRES ESTRĀDE, PAREX, ESSENTIAL CLUB, HANSABANKA, BALTIC MUSIC PRODUCTIONS, RIMI. Reklamētākās markas – NORDEA, TELE2 un PAREX.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares augustā
* Sakari, biroja aprīkojums;
* Kosmētika, higiēna;
* Izklaide, kultūra, atpūta;
* Pārtikas produkti;
* Mājsaimniecības preces.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, Čas , DB Gazele, Diena, Dienas Bizness, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa.
Žurnāli
36,6°C, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, Biznes .lv, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Numurs, Deko, Doctus, FHM, Horošo!, Ieva, Ievas Māja, Ilustrētā Zinātne, Impulss, JOY, Kapitāls, Kas jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Nedēļa Pasaulē, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Sestdiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, BB Pulss, Otkrito, VIP Lounge LV.
TV kanāli
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6.
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock, Krievijas hiti.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv