Gandrīz puse (47 %) Latvijas ekonomiski aktīvāko iedzīvotāju (vecuma grupā no 15 līdz 49 gadiem) būtu gatavi ar savu naudu vai rīcību atbalstīt dzīvnieku patversmju izveidi. Šādus datus uzrāda mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia 2008.gada septembrī veiktais pētījums.
Izplatītākie mājdzīvnieki – suņi un kaķi
Lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvākajā vecumā no 15 līdz 49 gadiem ir kāds mājdzīvnieks (67 %). Mājdzīvnieki salīdzinoši biežāk ir ģimenēs, kurās dzīvo 5 un vairāk cilvēki, kā arī tiem aptaujātajiem, kuriem ir zemāki ģimenes ienākumi, arī ciematu un lauku iedzīvotājiem.
Populārākie mājdzīvnieki ir kaķi (70 %) un suņi (45 %). Savukārt citi mājdzīvnieki ir ievērojami retāk sastopami – papagailis vai cits putns ir 10 % aptaujāto, grauzēji (jūras cūciņa, kāmītis, žurciņa u.c.) ir 9 %, tāpat arī zivis ir 9 %, trusis – 5 % un eksotiskie dzīvnieki (čūska, krokodils, zirneklis u.c.) ir 1 % aptaujāto, kuriem ir mājdzīvnieki.
Trešdaļa iedzīvotāju ir gatavi nākotnē paņemt mājdzīvniekus no patversmes vai ielas
Gandrīz puse aptaujāto (42 %) ir kādreiz paņēmuši mājās dzīvnieku no patversmes vai no ielas. Jautāti, vai nākotnē būtu ar mieru paņemt dzīvnieku no patversmes vai ielas, gandrīz trešdaļa aptaujāto pieļāva šādu iespēju (30 %), nedaudz vairāk nekā trešdaļa respondentu (38 %) tā nedarītu, bet 32 % nespēja sniegt atbildi uz šo jautājumu.
Ja atsevišķi apskata tikai iedzīvotājus, kuriem ir mājdzīvnieki, tad redzams, ka gandrīz puse aptaujāto (46 %) ir paņēmuši mājās dzīvnieku no patversmes un trešdaļa no viņiem būtu gatavi arī nākotnē paņemt kādu dzīvnieku no patversmes vai ielas.
Visbiežāk dzīvnieku no patversmes vai ielas nākotnē ir gatavas ņemt sievietes, jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem, latvieši, cilvēki ar augstākiem ģimenes ienākumiem, aptaujātie no ģimenēm, kurās ir 1 vai arī 5 un vairāk cilvēki, ciematos un laukos dzīvojošie un tie, kuriem mājās jau ir kāds mājdzīvnieks.
Gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju ir gatavi atbalstīt patversmju izveidi
Līdz šim gandrīz piektā daļa respondentu ar savu rīcību vai naudu jebkad ir atbalstījuši dzīvnieku patversmju izveidi (17 %). Taču nākotnē gandrīz puse respondentu būtu gatavi reāli atbalstīt dzīvnieku patversmju izveidi (47 %) vai nu ar savu naudu, vai savu darbību.
TNS Latvia projektu vadītāja Jolanta Krišāne norāda, ka salīdzinoši biežāk patversmju izveidi ir gatavi atbalstīt šādu sociāli demogrāfisko grupu pārstāvji – sievietes, latvieši, pensionāri, skolnieki, studenti, pašnodarbinātie, aptaujātie, kuri dzīvo vieni paši, un respondenti, kuru personīgie ienākumi ir līdz 200 latiem mēnesī, ciematos un laukos dzīvojošie.
Par aptauju
Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2008.gada 11. līdz 19. septembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 508 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 49 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv