Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar augustu, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Televīzija

Televīzijā septembrī, salīdzinot ar augustu, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 14 %. Augustā televīzijā noraidītas 38 580 minūtes, bet septembrī – 43 920 minūšu reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits septembrī bija 111 579 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada septembri, kad tika reģistrēti 125 734 reklāmas gadījumi, ir par 11 % mazāk.

Septembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši PROCTER & GAMBLE, RECKITT BENCKISER, TELE2, COCA-COLA HBC, HENKEL, NESTLE, COLGATE-PALMOLIVE, DANONE, UNILEVER, HANSABANKA. Reklamētākās markas televīzijā – ZELTA ZIVTIŅA, VANISH un COLGATE.

Prese

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka reklāmas apjoms 2008. gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2008. gada augustu, ir pieaudzis par 40 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,02 miljoni cm², bet augustā – 1,44 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēti 11 196 reklāmas gadījumi, kas ir par 28 % mazāk nekā 2007.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 461 preses reklāmu.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: BITE, TELE2, L’OREAL, MAXIMA, DIMAX, PAREX, LATTELECOM, BALTKOM, HANSABANKA, PLIUS. Reklamētākās markas presē – MAXIMA, PAREX un BITE.

Radio

Radio reklāmas apjoms septembrī, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 3 %, attiecīgi augustā izskanējušas 19 200 reklāmas minūtes, bet septembrī – 19 520 minūšu.

2008.gada septembrī radio reģistrētas 43 122 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada septembri, ir par 3 % vairāk, jo tad tika fiksētas 41 952 radio reklāmas.

Septembrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PAREX, NORDEA, TELE2, RIMI, MAXIMA, BITE, LATTELECOM, HANSABANKA, SEB BANKA, SKANDI MOTORS. Reklamētākās markas – PAREX, NORDEA, un MAXIMA.

Reklamētākās nozares

Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares septembrī:
* Pārtikas produkti
* Kosmētika, higiēna
* Sakari, biroja aprīkojums
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
* Bezalkoholiskie dzērieni.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Laikraksti

5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, Čas , DB Gazele, Diena, Dienas Bizness, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa

Žurnāli

36,6°C, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, Biznes .lv, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Numurs, Deko, Doctus, FHM, Horošo!, Ieva, Ievas Māja, Ilustrētā Zinātne, Impulss, JOY, Kapitāls, Kas jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Nedēļa Pasaulē, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Sestdiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, BB Pulss, Otkrito, VIP Lounge LV

TV kanāli

LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock, Krievijas hiti.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv