Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2008 rezultātus.
Radio klausīšanās Latvijā
2008.gada rudens radio auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka salīdzinot ar 2008.gada vasaras periodu, radio klausīšanās paradumos vērojamas stabilas tendences. 2008.gada rudenī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 75 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 – 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 58 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 – 74 gadiem.
Attiecībā uz radio klausīšanās vietu jāatzīmē, ka jau tradicionāli populārākā radio klausīšanās vieta ir mājas, kur radio 2008.gada rudens periodā klausījušies 49 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, tomēr tas ir par 5 procentpunktiem mazāk nekā 2008.gada vasaras periodā. TNS Latvia radio un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka pieaugums vērojams attiecībā uz radio klausīšanos darbā . Ja 2008.gada vasaras periodā darbā radio klausījās 28 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, tad 2008.gada rudens periodā tie jau ir 34 %.
Saskaņā ar 2008.gada rudens pētījuma rezultātiem viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 4 stundas un 26 minūtes dienā.
Saskaņā ar jaunākā radio auditorijas pētījuma rezultātiem 2008.gada rudens periodā Latvijā kopumā visklausītākā radiostacija ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2. Otrajā vietā ierindojusies radiostacija Latvijas Radio 1, savukārt, trešo vietu ieņem Radio SWH.
Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2008 iekļautās radiostacijas
Nacionālās apraides radiostacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM; European Hit Radio;
Rīgas radiostcijas
BBC World Service, Capital FM, Fit FM, NOVOE RADIO, Radio Baltkom-Eho Moskvi; Radio 88,6 – Jumor FM, Radio MIX FM, Radio NABA, Radio NORD, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SWH +, SWH Rock; 96,2 – Krievijas Hiti (Russkoje Radio), TOP Radio;
Reģionālās radiostacijas
Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, Progressive FM, Radio 3, Radio Alise+, Radio Ef – Ei, Radio Jūrmala, Radio Liepāja, Radio Maksimums (Europa Plus), Radio Mazsalaca, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Skonto Liepāja, Radio Valka, Radio Valmiera, Rietumu radio, Zaļais vilnis.
Par pētījumu
Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2008 tika veikts laika periodā no 2008.gada 11.augusta līdz 2008.gada 2.novembrim. Radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 1827 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv