Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi oktobra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Oktobrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar septembri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.
Televīzija
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā oktobrī, salīdzinot ar septembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 4,4 %. Oktobrī televīzijā noraidītas 45 844 minūtes, bet septembrī – 43 920 minūšu reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada oktobrī bija 120 537 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada oktobri, kad tika reģistrēti 142 168 reklāmas gadījumi, ir par 15,2 % mazāk.
Oktobrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši PROCTER & GAMBLE, RECKITT BENCKISER, TELE2, HENKEL, COCA-COLA HBC, DANONE, UNILEVER, SONY ERICSSON, MARCO, JOHNSON & JOHNSON, NESTLE. Reklamētākās markas televīzijā – SONY ERICSSON, ESPRIT, TELE2, ZELTA ZIVTIŅA.
Prese
Reklāmas apjoms 2008. gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2008. gada septembri, ir pieaudzis par 3,2 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,02 miljoni cm², bet oktobrī – 2,08 miljoni cm² reklāmas.Šī gada oktobrī presē reģistrēts 11 461 reklāmas gadījums, kas ir par 32,5 % mazāk nekā 2007.gada oktobrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 974 preses reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši: BITE, TELE2, L’OREAL, APRANGA, LMT, LATVIJAS BALZAMS, BALTKOM, MAXIMA, NIPPON AUTO, PLIUS. Reklamētākās markas presē – BALTKOM, BITE un MAXIMA.
Radio
Radio reklāmas apjoms oktobrī, salīdzinot ar septembri, ir pieaudzis par 3,2 %, attiecīgi oktobrī izskanējušas 20 150 reklāmas minūtes, bet septembrī – 19 520 minūšu.
2008. gada oktobrī radio reģistrētas 45 182 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada oktobri, ir par 6,8 % mazāk, jo 2007. gadā šajā laika periodā tika fiksētas 48 458 radio reklāmas.
Oktobrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PAREX, TELE2, NORDEA, MAXIMA, RIMI, LMT, SKANDI AUTO, AURA AUTO, HANSABANKA, GERONS, STATOIL. Reklamētākās markas – PAREX, NORDEA, un MAXIMA.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares oktobrī:
* Pārtikas produkti
* Kosmētika, higiēna
* Sakari, biroja aprīkojums
* Medicīna
* Bezalkoholiskie dzērieni.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, Čas , DB Gazele, Diena, Dienas Bizness, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa
Žurnāli
36,6°C, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, Biznes .lv, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Numurs, Deko, Doctus, FHM, Horošo!, Ieva, Ievas Māja, Ilustrētā Zinātne, Impulss, JOY, Kapitāls, Kas jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Nedēļa Pasaulē, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Sestdiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, BB Pulss, Otkrito, VIP Lounge LV
TV kanāli
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6
Radio stacija
Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock, Krievijas hiti.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv