Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Ziema 2009 rezultātus.

Radio klausīšanās Latvijā

Kā liecina 2009. gada ziemas perioda radio auditorijas pētījuma rezultāti, vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 76 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Regulārāk – vismaz vienu reizi dienā radio klausījušies vidēji 59 % Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā. Kopumā var secināt, ka radio klausītāju skaits ir saglabājies nemainīgs, salīdzinot ar 2008. gada rudens periodu.

TNS Latvia mediju un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka 2009. gada ziemā ir pieaudzis radio klausīšanās laiks, ko vidēji viens radio klausītājs velta šim medijam.. Viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 288 minūtes jeb 4 stundas un 48 minūtes dienā, kas ir par 22 minūtēm dienā vairāk nekā 2008. gada rudenī.

2009.gada ziemas periodā Latvijā kopumā visklausītākā radiostacija ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2. Otro vietu pēc klausīšanās laika sadalījuma ieņem Latvijas Radio 1. S avukārt Radio Skonto un Latvijas Radio 4 ieņem trešo un ceturto vietu.

Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Ziema 2009 iekļautās radiostacijas

Nacionālās apraides radiostacijas

Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM; European Hit Radio;

Rīgas radiostcijas

BBC World Service, Capital FM, Fit FM, NOVOE RADIO, Radio Baltkom-Eho Moskvi; Radio 88,6 – Jumor FM, Radio MIX FM, Radio NABA, Radio NORD, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SWH +, SWH Rock; 96,2 – Krievijas Hiti (Russkoe Radio), TOP Radio, Latviešu Radio, Radio QBS;

Reģionālās radiostacijas

Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, Progressive FM, Radio Trīs, Radio ALISE PLUS (Russkoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Jūrmala, Radio Liepāja, Radio Maksimums (Europa Plus), Radio Mazsalaca, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Skonto Liepāja, Radio Valka, Radio Valmiera, Rietumu radio, Zaļais vilnis; NOVOE RADIO (Daugavpils); NOVOE RADIO (Krāslava); NOVOE RADIO (Rēzekne).

Par pētījumu

Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Ziema 2009 tika veikts laika periodā no 2008.gada 3.novembra līdz 2009.gada 8.februārim. Radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 2138 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv