Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi janvāra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Janvārī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar pagājušā gada decembri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma samazinājums, kas ir raksturīgs katra gada sākumam.
Televīzija
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā janvārī, salīdzinot ar decembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 36 %. Decembrī televīzijā noraidītas 37 884 minūtes, bet janvārī – 24 132 minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada janvārī bija 57 882 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada janvāri, kad tika reģistrēti 82 799 reklāmas gadījumi, ir par 30 % mazāk.
Janvārī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PROCTER & GAMBLE, TELE2, DANONE, RECKITT BENCKISER, L’OREAL, RIMI, GLAXOSMITHKLINE, COLGATE-PALMOLIVE, UNILEVER, MAXIMA. Reklamētākās markas televīzijā – ZELTA ZIVTIŅA, ACTIMEL un L’OREAL.
Prese
Reklāmas apjoms 2009. gada janvārī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2008. gada decembri, ir samazinājies par 45,6%. Attiecīgi janvārī tika reģistrēti 935 000 cm², bet decembrī – 1,72 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada janvārī presē reģistrēti 5626 reklāmas gadījumi, kas ir par 43 % mazāk nekā 2008.gada janvārī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 9837 preses reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) janvārī bijuši: TELE2, BITE, MAXIMA, PHARMA NORD, L’OREAL, PERNOD RICARD LATVIA, LINSTOW, LMT, DIMAX, UNILEVER. Reklamētākās markas presē – MAXIMA, BITE un TELE2 kopā ar NOKIA.
Radio
Radio reklāmas apjoms janvārī, salīdzinot ar decembri, ir samazinājies par 46 %, attiecīgi decembrī izskanējušas 19 282 reklāmas minūtes, bet janvārī – 10 490 minūtes.
2009. gada janvārī radio reģistrētas 23 052 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada janvāri, ir par 29 % mazāk, jo 2008. gadā šajā laika periodā tika fiksētas 32 602 radio reklāmas.
Janvārī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: BITE, TELE2, ELKOR, MAXIMA, RIMI, LMT, SWEDBANK, LATTELECOM, RD, PRO KAPITAL LATVIA. Reklamētākās markas – TELE2 kopā ar NOKIA, MAXIMA un RIMI.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares janvārī:
* Sakari, biroja aprīkojums
*Kosmētika, higiēna
* Pārtikas produkti
* Medicīna
* Tirdzniecība.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, Čas, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV Programma, Vesti, Vesti Segodņa.
Žurnāli
36,6, Auto Bild Latvija, Biznes & LV, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Numurs, Deko, Digital Times, Doctus, FHM, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Veseība, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Impulss, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lietišķā Diena, Lilit (latviski), Lilit (krieviski), Ļubļu, Māja, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (krieviski), Men’s Gadgets, Mūsmājas, Nedēļa, Nedēļa The World in…, Next, Otkrito, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Privātā Dzīve, Rīgas Balss, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Saldā Dzīve, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge.
TV kanāli
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv