Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi novembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Novembrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar oktobri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma samazinājums.

Televīzija

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā novembrī, salīdzinot ar oktobri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 11 %. Oktobrī televīzijā noraidītas 45 844 minūtes, bet novembrī – 40 669 minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada novembrī bija 108 755 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada novembri, kad tika reģistrēti 141 800 reklāmas gadījumi, ir par 23 % mazāk.

Novembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši PROCTER & GAMBLE, TELE2, RECKITT BENCKISER, HENKEL, UNILEVER, DANONE, COLGATE-PALMOLIVE, FERRERO, JOHNSON & JOHNSON, COCA-COLA HBC. Reklamētākās markas televīzijā – ZELTA ZIVTIŅA, COLGATE, SCHWARZKOPF.

Prese

Reklāmas apjoms 2008. gada novembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2008. gada oktobri, ir samazinājies par 2 %. Attiecīgi novembrī tika reģistrēti 2,03 miljoni cm², bet oktobrī – 2,08 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada novembrī presē reģistrēti 10 348 reklāmas gadījumi, kas ir par 35 % mazāk nekā 2007.gada novembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 980 preses reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) novembrī bijuši: LMT, TELE2, BITE, MAXIMA, L’OREAL, PROCTER & GAMBLE, LATTELECOM, ELKOR, DIMAX, DNB NORD. Reklamētākās markas presē – MAXIMA, LATTELECOM un SWEDBANK.

Radio

Radio reklāmas apjoms novembrī, salīdzinot ar oktobri, ir samazinājies par 2 %, attiecīgi oktobrī izskanējušas 20 150 reklāmas minūtes, bet novembrī – 19 736 minūtes.

2008. gada novembrī radio reģistrētas 44 600 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada novembri, ir par 3 % mazāk, jo 2007. gadā šajā laika periodā tika fiksētas 46 120 radio reklāmas.

Novembrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: MAXIMA, LMT, NORDEA, BITE, STATOIL, TELE2, ADAM AUTO un HANSA AUTO, SEESAM LATVIA, SKANDI MOTORS, BALTIKUMS. Reklamētākās markas – MAXIMA, NORDEA un STATOIL.

Reklamētākās nozares

Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares novembrī:
* Sakari, biroja aprīkojums;
* Pārtikas produkti;
* Kosmētika, higiēna;
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums;
* Medicīna.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Laikraksti

5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, Čas , Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa.

Žurnāli

36,6°C, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, Biznes .lv, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Numurs, Deko, Digital Times, Doctus, FHM, Horošo!, Ieva, Ievas Māja, Ilustrētā Zinātne, Impulss, JOY, Kapitāls, Kas jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit (latviski), Ļubļu, Māja, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Men’s Gadgets, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Sestdiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, BB Pulss, Otkrito, VIP Lounge (latviski).

TV kanāli

LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6.

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock, Krievijas hiti.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv