Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūlija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Jūlijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar jūniju, kā ierasts katru gadu vasaras periodā, visos medijos reklāmas apjoms ir samazinājies.
Prese
Reklāmas apjoms 2008. gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2008.gada jūniju, ir samazinājies par 17 %. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 1,69 miljoni cm², bet jūnijā – 2,03 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada jūlijā presē reģistrēti 11 008 reklāmas gadījumi, kas ir par 25 % mazāk nekā 2007.gada jūlijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 663 preses reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bijuši: BITE, TELE2, HANSABANKA, MAXIMA, BALTKOM, DIMAX, INCHCAPE MOTORS LATVIA un BALTIC MOTORS, MEDIA MARKET, DNB NORD, PLIUS. Reklamētākās markas presē – BITE, HANSABANKA UN MAXIMA.
Televīzija
Televīzijā jūlijā, salīdzinot ar jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs krities par 13 %. Jūnijā televīzijā noraidīti 48,12 tūkstoši minūšu, bet jūlijā – 42,04 tūkstoši minūšu reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits jūlijā bija 97 664 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada jūliju, ir par 1 % vairāk (2007. gada jūlijā reģistrēti 96 783 reklāmas gadījumi).
Jūlijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši PROCTER & GAMBLE, TELE2, RECKITT BENCKISER, HENKEL, COCA-COLA HBC, COLGATE-PALMOLIVE, DANONE, RIMI, BITE, ALDARIS. Reklamētākās markas televīzijā – ZELTA ZIVTIŅA, TELE2, un COLGATE.
Radio
Radio reklāmas apjoms jūlijā, salīdzinot ar jūniju, ir samazinājies par 9 %, attiecīgi jūlijā izskanējuši 19,20 tūkstoši reklāmas minūšu, bet jūnijā – 21,07 tūkstoši minūšu.
2008.gada jūlijā radio reģistrētas 43 868 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2007. gada jūliju, ir par 1 % mazāk, jo pērn jūlijā tika fiksētas 44 188 radio reklāmas.
Jūlijā radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, HANSABANKA, BITE, NORDEA, SKANDI AUTO un AURA AUTO, LINSTOW, PAREX, ELKOR, MAXIMA, OGRES ESTRĀDE. Reklamētākās markas – HANSABANKA, NORDEA un TELE2.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares jūlijā;
* Sakari, biroja aprīkojums;
* Kosmētika, higiēna;
* Izklaide, kultūra, atpūta;
* Pārtikas produkti;
* Mājsaimniecības preces.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, Čas , DB Gazele, Diena, Dienas Bizness, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa.
Žurnāli
36,6°C, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, Biznes .lv, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Numurs, Deko, Doctus, FHM, Horošo!, Ieva, Ievas Māja, Ilustrētā Zinātne, Impulss, JOY, Kapitāls, Kas jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Nedēļa Pasaulē, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Sestdiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, BB Pulss, Otkrito, VIP Lounge LV.
TV kanāli
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6.
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock, Krievijas hiti.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv