Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmu apjomus par 2009. gada februāra mēnesi.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs februāra mēnesī televīzijā ir reģistrējis 56 751 reklāmas un 17 487 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir samazinājies par 29 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 25 %. Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis nakts laikā no plkst. 00:00 līdz 07:00 – par 44 %, savukārt mazākais kritums novērojams Prime Time no plkst. 18:00 līdz 24:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 20 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada februārī ir pieaudzis no 27,21 līdz 27,41 sekundei.
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka februārī lielākā daļa reklāmu (46 %) ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Gan dienas laikā, gan rīta stundās no plkst. 07:00 līdz 09:00 izvietoto reklāmu īpatsvars šī gada februārī, salīdzinot ar šī gada janvāri, ir par 1 % mazāks, turpretī Prime Time tas ir pieaudzis no 42 % janvārī līdz 44 % februārī.
Arī visvairāk reklamētāko nozaru apjomi ir sarukuši. Mobilo sakaru nozare joprojām ir visbiežāk reklamētā, tomēr reklāmu skaits ir krities par 25 %, salīdzinot ar 2008. gada februāri. Vienīgā no TOP 10 reklamētākajām nozarēm, kas piedzīvojusi reklāmu skaita pieaugumu, ir sejas un ķermeņa kopšanas produktu nozare – par 55 % vairāk reklāmu šī gada februārī, salīdzinot ar pagājušo gadu. Vislielāko kritumu piedzīvojušas mājsaimniecības higiēnas un piena un siera produktu nozares – tām piederīgas reklāmas ir attiecīgi par 36 % un 33 % mazāk, nekā 2008. gada februārī.
* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Mediju izlase
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6. Lai nodrošinātu datu salīdzināmību, reklāmu skaita aprēķinos nav iekļauti kanāli MTV Latvija un RTR Planeta Baltija , kuros nav veikta reklāmu uzskaite atbilstošos 2008. un 2009. gada periodos.
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētijumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētijumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šorbīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 11 TV kanāliem, 21 avīze, 64 žurnāliem, 14 radio stacijām, 11 interneta portāliem, 3 vides reklāmas kompānijām.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv