Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi februāra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Februārī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar janvāri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.
Televīzija
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā februārī, salīdzinot ar janvāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 25 %. Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet janvārī – 24 132 minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada februārī bija 75 797 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada februāri, kad tika reģistrēti 106 057 reklāmas gadījumi, ir par 28 % mazāk.
Februārī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, RECKITT BENCKISER, PROCTER & GAMBLE, HENKEL, GLAXOSMITHKLINE, MAXIMA, DANONE, NESTLE, BEIERSDORF, UNILEVER. Reklamētākās markas televīzijā – ZELTA ZIVTIŅA, MAXIMA un NIVEA.
Prese
Reklāmas apjoms 2009. gada februārī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2009. gada janvāri, ir palielinājies par 13 %. Attiecīgi janvārī tika reģistrēti 935 000 cm², bet februārī – 1,06 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada februārī presē reģistrēti 6 435 reklāmas gadījumi, kas ir par 45 % mazāk nekā 2008.gada februārī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 11 630 preses reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) februārī bijuši: BITE, L’OREAL, TELE2, MAXIMA, NUTRICIA, PHARMA NORD, AUTO RĪGA, PROCTER & GAMBLE, IF LATVIA, LMT. Reklamētākās markas presē – MAXIMA, VODAFONE un MILUPA.
Radio
Radio reklāmas apjoms šī gada februārī, salīdzinot ar janvāri, ir palielinājies par 35 %, attiecīgi februārī izskanējušas 14 174 reklāmas minūtes, bet janvārī – 10 490 minūtes.
2009. gada februārī radio reģistrētas 31 214 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada februāri, ir par 25 % mazāk, jo 2008. gadā šajā laika periodā tika fiksētas 41 597 radio reklāmas.
Februārī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: TELE2, BITE, RIMI, GLAXOSMITHKLINE, MAXIMA, LATTELECOM, ELKOR, SPICE, ELVI, RD. Reklamētākās markas – MAXIMA, LATTELECOM un RIMI.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares februārī:
* Sakari, biroja aprīkojums;
* Kosmētika, higiēna;
* Pārtikas produkti;
* Medicīna;
* Mājsaimniecības preces.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija (kr.), Čas, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa. Kabatā, Reklama.lv, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV Programma, Vesti, Vesti Segodņa.
Žurnāli
Auto Bild Latvija, Biznes & LV, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Impulss, DB Numurs, Deko, Digital Times, Doctus, FHM, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Veseība, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektura, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lietišķā Diena, Lilit LV, Lilita, L’Officiel, Ļubļu, Māja, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (kr.), Men’s Gadgets, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Otkrito, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Privātā Dzīve, Rīgas Balss, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Saldā Dzīve, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Tavs Veselības Kalendārs, TV izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība.
TV kanāli
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv