08.04.2009. Saskaņā ar mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia šī gada martā veiktā pētījuma datiem, lielāka daļa Latvijas iedzīvotāju (80 %) vecumā no 15 līdz 59 gadiem plāno svinēt Lieldienas.
Lieldienu svinēšana
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju plāno šogad svinēt Lieldienas, kamēr aptuveni katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 59 gadiem šos svētkus nesvinēs. Tāpat aptuveni katrs desmitais respondents (11 %) nevarēja atbildēt, vai šogad svinēs Lieldienas.
Saskaņā ar pētījuma datiem, visaktīvākie Lieldienu svinētāji dzīvo Latgalē, kur Lieldienas plāno svinēt 90 % no visiem aptaujātajiem, savukārt Rīgā Lieldienas svin mazāks skaits respondentu (73 %).
Lieldienas – vai baznīcas svētki?
Aptuveni ceturtā daļa (23 %) Latvijas iedzīvotāju Lieldienās plāno apmeklēt dievkalpojumus. Tāpat aptuveni ceturtā daļa (28 %) no aptaujātajiem plāno pavadīt Lieldienas atbilstoši tradīcijām.
Populārākās Lieldienu aktivitātes ir radu un draugu apciemošana (47 %) un atpūta (43 %).
Sievietes biežāk nekā vīrieši plāno Lieldienās apmeklēt dievkalpojumu – 27 % no aptaujātajām sievietēm ir norādījušas, ka plāno Lieldienās doties uz baznīcu, kamēr vīriešu vidū 20 % dosies uz dievkalpojumu. Tāpat Latgales reģionā dzīvojošie biežāk nekā citu reģionu iedzīvotāji Lieldienās plāno apmeklēt dievkalpojumu (43 %).
Latvijas iedzīvotāji Lieldienās krāso olas un rīko olu kaujas
Populārākā Lieldienu svinēšanas tradīcija ir olu krāsošana. Tā norādījuši absolūtais vairākums (91 %) Latvijas iedzīvotāju vecuma grupā no 15 līdz 59 gadiem. Retāk tiek rīkotas olu kaujas (73 %). Nākamā iecienītākā nodarbošanās Lieldienās ir šūpošanās (41 %).
Jāteic, ka ir vērojamas Lieldienu tradīciju atšķirības latviešu un cittautiešu vidū – Lieldienās šūpojas tikai 19 % cittautiešu, kamēr aptaujāto latviešu vidū Lieldienās šūpojas 57 %.
TNS Latvia projektu vadītājs Intars Āboms norāda, kaLieldienu svinēšanas tradīciju atšķirības ir vērojamas arī dažādos Latvijas novados dzīvojošajiem. Zemgaliešu un kurzemnieku vidū salīdzinoši populārāka ir olu slēpšana (attiecīgi 28 % un 26 %), savukārt vidzemnieki ir lieli šūpošanās piekritēji (67 %).
Par aptauju
Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2009.gada 23.marta līdz 30.martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1500 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 59 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv