Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia jau aptuveni divus gadus Nacionālā Mediju pētījuma: Radio ietvaros papildus tradicionālajam radio uztveršanas veidam mēra arī radio staciju auditorijas, kas tiek sasniegtas nevis izmantojot radio aparātus, bet gan internetu. Pētījums sniedz atbildi, kā internets ir ietekmējis radio klausīšanās paradumus, un kāds ir Latvijas vidējais radio klausītājs, kurš klausās radio interneta tiešsaistē.
Radio auditorijas pētījuma periodā no 2008.gada rudens līdz 2009.gada ziemai klausīšanās internetā tika mērīta 36 Latvijas radiostacijām – visām Rīgas un nacionālās apraides stacijām un 12 reģionālajām radiostacijām. Respondentiem, kuri piedalās radio auditorijas pētījumā ir jāatzīmē, kuras radiostacijas viņi ir klausījušies internetā pēdējās nedēļas laikā. Kā liecina pētījuma rezultāti, vidēji nedēļā kādu no Latvijas radio stacijām internetā ir klausījušies vidēji 13 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Salīdzinot ar pirms gada veikto aptauju, interneta radio klausītāju skaits ir pieaudzis par 4 procentpunktiem. Ņemot vērā interneta lietotāju skaita dinamiku Latvijā, var secināt, ka interneta tiešsaistes radio izmantotāju skaits nepieaug tikpat strauji, kā kopējais interneta izmantotāju skaits. Tas varētu būt izskaidrojams ar iedzīvotāju spēcīgo pieradumu pie tradicionālā radio staciju uztveršanas veida gan mājas, gan darba vietā.
TNS Latvia mediju pētījumu projektu asistente Kristīne Daugule norāda, ka visbiežāk radio internetā klausās gados jauni cilvēki. Vidēji 30 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 24 gadiem pēdējās nedēļas laikā ir internetā klausījušies kādu no radio stacijām. Tomēr arī neliela daļa Latvijas iedzīvotāju virs 55 gadiem mēdz klausīties radio interneta tiešsaistē. Radio internetā vienādi aktīvi klausās gan vīrieši, gan sievietes, bet nedaudz aktīvāk šo iespēju izmanto latviešu tautības pārstāvji. Aplūkojot radio klausīšanos internetā pa reģioniem, redzams, ka visaktīvākie šajā ziņā ir Zemgales iedzīvotāji – vidēji 19 % Zemgales iedzīvotāju vismaz reizi nedēļā internetā klausās kādu no Latvijas radio stacijām.
Internetā klausītāko radiostaciju TOP 10 dominē Rīgas un nacionālās apraides stacijas. Pirmās trīs vietas pēc klausītāju kopējā skaita nedēļā ieņem radiostacijas European Hit Radio, Radio Skonto un Star FM.
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica radio auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2008 – Ziema 2009 laika periodā no 2008.gada 11.augusta līdz 2009.gada 8.februārim. Radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 3965 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv