Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmu apjomus par 2009. gada marta mēnesi.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs martā televīzijā ir reģistrējis 62 977 reklāmas un 18 136 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir samazinājies par 30 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 17 %. Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 46 %. Vismazākais reklāmu skaita kritums salīdzinot 2008. gada un 2009. gada martu ir bijis Prime Time no plkst. 18:00 līdz 24:00, kad reklāmu skaits samazinājies par 25 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada martā ir pieaudzis no 25,82 līdz 27,84 sekundēm.
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka martā tāpat kā februārī lielākā daļa reklāmu (47 %) ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Turklāt dienas laikā izvietoto reklāmu īpatsvars šī gada martā, salīdzinot ar šī gada februāri, ir par 2 % lielāks, turpretī Prime Time tas ir samazinājies no 44 % februārī līdz 42 % martā. Par vienu procentu pieaudzis arī nakts laikā (00:00 līdz 7:00) izvietoto reklāmu skaits.
Arī visvairāk reklamētāko nozaru apjomi ir sarukuši. Mobilo sakaru nozare joprojām ir visbiežāk reklamētā, tomēr reklāmu skaits ir krities par 27 %, salīdzinot ar 2008. gada martu. TOP 10 atrodamas 2 nozares, kas piedzīvojušas reklāmu skaita pieaugumu – mazumtirdzniecības (+21 %) un piena un siera produktu nozare – par 44 % vairāk reklāmu šī gada martā, salīdzinot ar pagājušo gadu. Vislielāko kritumu piedzīvojusi saldumu un konditorejas produktu nozare – tai piederīgas reklāmas ir par 61 % mazāk nekā 2008. gada martā.
Mediju izlase
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6. Lai nodrošinātu datu salīdzināmību, reklāmu skaita aprēķinos nav iekļauti kanāli MTV Latvija un RTR Planeta Baltija , kuros nav veikta reklāmu uzskaite atbilstošos 2008. un 2009. gada periodos.
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētijumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētijumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šorbīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 11 TV kanāliem, 21 avīze, 62 žurnāliem, 14 radio stacijām, 11 interneta portāliem, 3 vides reklāmas kompānijām.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv