Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi marta televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Martā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar februāri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.
Televīzija
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 12 %. Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet martā – 33 951 minūte reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada martā bija 83 195 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada martu, kad tika reģistrēti 115 163 reklāmas gadījumi, ir par 28 % mazāk.
Martā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, PROCTER & GAMBLE, RECKITT BENCKISER, UNILEVER, HENKEL, DANONE, COCA-COLA HBC, RIMI, L’OREAL, BITE. Reklamētākās markas televīzijā – ZELTA ZIVTIŅA, RIMI un AMIGO.
Prese
Reklāmas apjoms 2009. gada martā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2009. gada februāri, ir palielinājies par 30 %. Attiecīgi martā tika reģistrēti 1,38 miljoni cm², bet februārī – 1,06 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada martā presē reģistrēti 7 367 reklāmas gadījumi, kas ir par 41 % mazāk nekā 2008.gada martā, kad TNS Latvia reklāmu reģistra datu bāze tika papildināta ar 12 539 preses reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) martā bija: BITE, MAXIMA, UNILEVER, L’OREAL, TELE2, NOKIA, LMT, PHARMA NORD, NISSAN NORDIC EUROPE, AMSERV MOTORS. Reklamētākās markas presē – MAXIMA, BITE un DOVE.
Radio
Radio reklāmas apjoms šī gada martā, salīdzinot ar februāri, ir palielinājies par 6 %, attiecīgi februārī izskanējušas 14 174 reklāmas minūtes, bet martā – 15 054 minūtes.
2009. gada martā radio reģistrētas 32 559 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada martu, ir par 31 % mazāk, jo 2008. gadā šajā laika periodā tika fiksētas 47 149 radio reklāmas.
Martā radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: LATTELECOM, RIMI, BITE, SEESAM LATVIA, STATOIL, MAXIMA, DEPO DIY, RD, LMT, CENUKLUBS.LV. Reklamētākās markas – RIMI, SEESAM un STATOIL.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās nozares pēc bruto reklāmas apjoma latos MARTĀ visos medijos (TV, prese, radio, vide un internets):
* Sakari, biroja aprīkojums,
* Kosmētika, higiēna,
* Pārtikas produkti,
* Mājsaimniecības preces,
* Medicīna.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Avīzes
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Biznes & Baltija, Čas, DB Tavs nams, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa. Kabatā, Reklama.lv, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV Programma, Vesti, Vesti Segodņa.
Žurnāli
36,6, Arhitektura i Dizain Baltii, Auto Bild Latvija, B&B Pulss, Biznes & LV, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Impulss, DB Numurs, Deko, Digital Times, Doctus, FHM, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Veseība, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit (lat), L’Officiel, Ļubļu, Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Men’s Gadgets, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Otkrito, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Privātā Dzīve, Rīgas Balss, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Saldā Dzīve, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge.
TV kanāli
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv