15.05.2009. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmu apjomus par 2009. gada aprīli.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs aprīlī televīzijā ir reģistrējis 71 063 reklāmas un 21 853 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir samazinājies par 22 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 10 %. Salīdzinot ar 2009. gada pirmajiem trim mēnešiem, aprīlī reklāmu skaita samazinājums ir ievērojami krities. Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 31 %. Vismazākais reklāmu skaita kritums salīdzinot 2008. gada un 2009. gada aprīli ir bijis Prime Time no plkst. 18:00 līdz 24:00, kad reklāmu skaits samazinājies par 16 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada aprīlī ir samazinājies no 26,40 līdz 26,28 sekundēm.

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka aprīlī tāpat kā martā lielākā daļa reklāmu (47 %) ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Turklāt dienas laikā izvietoto reklāmu īpatsvars šī gada aprīlī, salīdzinot ar šī gada martu, nav mainījies, turpretī Prime Time tas ir samazinājies no 42 % martā līdz 40 % aprīlī. Par vienu procentu pieaudzis nakts laikā (00:00 līdz 7:00) izvietoto reklāmu skaits.

No piecām visbiežāk reklamētajām nozarēm četrās ir novērojams reklāmas apjomu pieaugums. Mobilo sakaru nozare joprojām ir visbiežāk reklamētā, tomēr reklāmu skaits tajā ir krities par 17 %, salīdzinot ar 2008. gada aprīli. Aukstie dzērieni, zāles un mazumtirdzniecība ir reklamēti par attiecīgi 4 %, 14 %, un 15 % vairāk. Vislielākais pieaugums novērojams alkoholisko dzērienu reklāmu skaitā – +105 % salīdzinot ar 2008. gada aprīli. Vislielākos kritumus savukārt piedzīvojušas mājsaimniecības higiēnas preču, matu kopšanas līdzekļu un finansu institūciju nozares – attiecīgi -35 %, -30 % un -22 %.

* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.

Mediju izlase

3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6. Lai nodrošinātu datu salīdzināmību, reklāmu skaita aprēķinos nav iekļauti kanāli MTV Latvija un RTR Planeta Baltija , kuros nav veikta reklāmu uzskaite atbilstošos 2008. un 2009. gada periodos.

Par pētījumu

Mediju, tirgus un sociālo pētijumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētijumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šorbīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 11 TV kanāliem, 21 avīze, 62 žurnāliem, 14 radio stacijām, 11 interneta portāliem, 3 vides reklāmas kompānijām.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv