Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2009 rezultātus.
Interneta auditorijas pētījuma rezultāti 2009. gada pavasarī liecina, ka internetu pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 57 % jeb 1 026 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā. Regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā – globālo tīmekli ir izmantojuši vidēji 54 % jeb 964 000 Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk, nekā 2009. gada ziemā.
Pavasara pētījuma perioda dati norāda uz straujāku interneta lietotāju skaita pieaugumu 40 līdz 49 gadu vecu iedzīvotāju vidū. Internetu pēdējo 7 dienu laikā bija izmantojuši vairāk nekā puse jeb 53 % šīs vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 11 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada.
Interneta lietotāju īpatsvars galvaspilsētā un ārpus Rīgas, salīdzinot ar 2008. gada pavasarī veikto aptauju, ir izlīdzinājies. Ārpus Rīgas dzīvojošie iedzīvotāji aptuveni uz pusi biežāk nekā pagājušogad atzīst, ka internetam piekļūst bibliotēkās. Par vidēji 2 procentpunktiem ir pieaudzis arī interneta lietotāju īpatsvars skolās. TNS Latvia mediju un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka Rīgas iedzīvotāji nedaudz biežāk izmanto iespēju piekļūt internetam, atrodoties pie draugiem vai paziņām.
Laika posmā no 2009. gada 1. februāra līdz 2009. gada 3. maijam, vismaz vienu no 85 pētījumā iekļautiem interneta resursiem vai to sadaļām pēdējo 7 dienu laikā bija caurlūkojuši vidēji 53 % aptaujāto respondentu vecumā no 15 līdz 74. gadiem.
Latvijā kopumā apmeklētāko interneta resursu TOP 10 pēc nedēļas kopējās auditorijas ir saglabājies tāds pats kā 2009. gada ziemas periodā. Trīs populārākie interneta resursi 2009. gada pavasarī bija Google, Inbox.lv un Draugiem.lv. Mērķa grupā latvieši trīs populārākie interneta resursi ir Google , Draugiem.lv un Inbox.lv, bet Latvijā dzīvojošo citu tautību vidū populārākie interneta resursi nemainīgi ir Google, Inbox.lv un One.lv.
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia Interneta auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2009 veica laika periodā no 2009.gada 2.februāra līdz 2009. gada 3.maijam. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 1513 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv