2009. gada pavasara periodā regulārā patēriņa pētījuma TNS AtlasTM ietvaros mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia Latvijā, TNS Gallup Lietuvā un TNS Emor Igaunijā tika iegūta informācija par dažādām ar patēriņu saistītām tēmām. Pētījuma rezultāti sniedz ieskatu gan par iedzīvotāju ieradumiem attiecībā uz dažādu produktu (pārtikas, sadzīves preču u.tml.) patēriņu, gan arī vispārīgās tēmās, kas saistītas ar iedzīvotāju patēriņa ieradumiem, piemēram, tirdzniecības vietu apmeklēšanas ieradumi, atvaļinājuma pavadīšanas veidi u.c. Tāpat katrā no no Baltijas valstīm tika noskaidrota vairāk nekā 1300 zīmolu atpazīstamība, lietošana un iedzīvotāju attieksme pret tiem.
TNS AtlasTM pētījuma rezultāti liecina, ka vislielākie siera ēdāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir Igaunijas iedzīvotāji. Vidēji 80 % Igaunijas iedzīvotāju sieru ēd vismaz 1 reizi nedēļā. 2. vietā ierindojas Latvijas iedzīvotāji, no kuriem regulāri sieru ēd vidēji 68 %. Vismazāk no Baltijas valstīm sieru ēd Lietuvas iedzīvotāji. Lietuvā sieru vismaz reizi nedēļā patērē tikai vidēji 57 % iedzīvotāju. Alus patērēšanā Latviju apsteidz gan Lietuva, gan Igaunija, kur vismaz reizi nedēļā alu dzer vidēji 22 % attiecīgo kaimiņvalstu iedzīvotāji, bet Latvijā alu vismaz reizi nedēļā lieto vidēji 16 % iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā.
Alus patērētāju raksturojums visās trīs Baltijas valstīs ir ļoti līdzīgs. Daudz biežāk nekā vidēji alu dzer vīrieši, un biežāk alus dzērāji ir vecumā no 20 līdz 49 gadiem. Siera patēriņā līdzīgas iezīmes ir saskatāmas starp Latvijas un Lietuvas iedzīvotājiem. Gan Latvijā, gan Lietuvā visaugstākais siera patēriņa īpatsvars ir gados jaunu iedzīvotāju vidū, un, palielinoties iedzīvotāju vecumam, siera patēriņš samazinās. Savukārt Igaunijā sieru vienlīdz daudz patērē 15 līdz 49 gadus veci iedzīvotāji. Jāatzīmē gan, ka, ja Igaunijā un Latvijā sieru vienlīdz daudz ir iecienījuši abu dzimumu pārstāvji, tad Lietuvā sieru nedaudz vairāk patērē sievietes.
Par TNS AtlasTM pētījumu
Latvijā:
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia patēriņa pētījumu TNS AtlasTM veica laika periodā no 2009. gada 2. februāra līdz 2009. gada 3.maijam. Aptaujas anketas visā Latvijā aizpildīja 1171 respondents – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Igaunijā:
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS EMOR patēriņa pētījumu TNS AtlasTM veica laika periodā no 2009. gada 21. janvāra līdz 2009. gada 8.aprīlim. Aptaujas anketas visā Igaunijā aizpildīja 1611 respondents – pastāvīgie Igaunijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Lietuvā:
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra SIC Gallup Media patēriņa pētījumu TNS AtlasTM veica laika periodā no 2009. gada 9. februāra līdz 2009. gada 19.aprīlim. Aptaujas anketas visā Lietuvā aizpildīja 1862 respondenti – pastāvīgie Lietuvas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv