Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmu apjomus par 2009. gada jūniju.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs jūnijā televīzijā ir reģistrējis 69 930 reklāmas un 15 638 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir samazinājies par 27 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 25 %. Salīdzinot ar 2009. gada iepriekšējiem mēnešiem, jūnijā reklāmu skaita samazinājums ir mazāks nekā gada sākumā, bet tomēr lielāks nekā aprīlī un maijā. Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 39 %. Vismazākais reklāmu skaita kritums, salīdzinot 2008. gada un 2009. gada jūniju, ir bijis Prime Time no plkst. 18:00 līdz 24:00, kad reklāmu skaits samazinājies par 22 %.
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka jūnijā tāpat kā maijā lielākā daļa reklāmu (48 %) ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Turklāt dienas laikā izvietoto reklāmu īpatsvars šī gada jūnijā, salīdzinot ar šī gada maiju, ir pieaudzis par 1,3 procentpunktiem, turpretī Prime Time tas ir samazinājies no 41,5 % maijā līdz 40,2 % jūnijā.
No TOP 10 visbiežāk reklamētajām nozarēm četrās ir novērojams reklāmas apjomu pieaugums. Kā ierasts mobilo sakaru nozare joprojām ir visbiežāk reklamētā, tomēr reklāmu skaits tajā ir krities par 30 %, salīdzinot ar 2008. gada jūniju. Otrajā vietā pavisam nedaudz atpaliekot no mobilajiem sakariem ierindojas auksto dzērienu reklāmas, kas šogad ir raidītas televīzijas ekrānos par 8 % vairāk. Mājsaimniecības higiēnas preču reklāmu skaits šī gada jūnijā salīdzinot ar 2008. gada jūniju ir pieaudzis par 2 %. Vislielāko pieaugumu piedzīvojušas matu kopšanas līdzekļu reklāmas– +45 % salīdzinot ar 2008. gada jūniju. Vislielākie kritumi reklāmu skaitā savukārt novērojami finansu institūciju, koncertu, festivālu un šovu, kā arī piena un siera produktu nozarēs– attiecīgi -63 %, -52 % un -51 %.
* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Mediju izlase
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6. Lai nodrošinātu datu salīdzināmību, reklāmu skaita aprēķinos nav iekļauti kanāli MTV Latvija un RTR Planeta Baltija , kuros nav veikta reklāmu uzskaite atbilstošos 2008. un 2009. gada periodos.
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētijumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētijumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šorbīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 11 TV kanāliem, 21 avīze, 62 žurnāliem, 14 radio stacijām, 11 interneta portāliem, 3 vides reklāmas kompānijām.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv