Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2009. gada vasaras periodu.
Jaunākās aptaujas rezultāti liecina, ka 2009. gada vasarā vidēji 93 % aptaujāto respondentu 15 līdz 74 gadu vecumā ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem 6 numuriem. Salīdzinot ar 2009. gada pavasara periodu, kopējais lasītāju skaits ir samazinājies par 2 procentpunktiem. Lielāks samazinājums ir vērojams Rīgā, bet kopējais lasītāju skaits ārpus Rīgas praktiski ir saglabājies nemainīgs. Pētījumā tika apkopota informācija par 269 drukāto preses izdevumu auditoriju.
Analizējot drukāto preses izdevumu patēriņu pa grupām, redzams, ka patērētākās preses izdevumu grupas 2009. gada vasaras periodā ir saglabājušās līdzšinējās. Kopumā vislielākais lasītāju īpatsvars joprojām ir reģionālajiem preses izdevumiem (46 %), nedēļas laikrakstiem (42 %), nedēļas žurnāliem (40 %) un mēneša žurnāliem (40 %). Dienas laikrakstu patēriņš vasaras periodā ir bijis par 3 procentpunktiem mazāks nekā 2009. gada pavasara periodā. Kritums dienas laikrakstu patēriņā skaidrojams ar atsevišķu šīs kategorijas izdevumu vasaras brīvdienām, kas lielāku ietekmi ir atstājušas tieši uz Rīgā dzīvojošiem lasītājiem. Ārpus galvaspilsētas dienas laikrakstu patēriņš, salīdzinot ar 2009. gada pavasari, ir palicis nemainīgs. Jāatzīmē, ka vairākiem dienas laikrakstiem auditorija vasaras periodā ir pieaugusi. Neliels pieaugums ir vērojams laikrakstu pielikumu auditorijai, kas salīdzinot ar pētījuma periodu Pavasaris 2009 palielinājās par 2 procentpunktiem, sasniedzot vidēji 16 %. TNS Latvia mediju un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka, salīdzinot preses izdevumu patēriņu ar 2009. gada pavasara periodu, var secināt, ka Rīgā par 2 procentpunktiem ir pieaugusi nedēļas žurnālu auditorija, bet lauku iedzīvotāju vidū par 2 procentpunktiem pieaudzis reģionālo preses izdevumu patēriņš.
Jaunākie dati liecina, ka mērķa grupā latvieši lasītāko preses izdevumu TOP 10 ir notikušas nelielas izmaiņas. 2009. gada vasarā pirmo vietu ieņem nedēļas žurnāls Ieva, otrajā vietā ierindojas Privātā dzīve, s avukārt trešajā vietā pēc zināma pārtraukuma ir atgriezies laikraksts Diena. No 8 uz 6. vietu ir pakāpies mēneša žurnāls Ilustrētā Zinātne, bet kā jaunpienācēju Top 10 var minēt mēneša žurnālu Ilustrētā Pasaules Vēsture. Savas līdzšinējās pozīcijas TOP 10 ir saglabājusi Latvijas Avīze un Sestdiena.
Mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu TOP 10 pirmās divas vietas nemainīgi ieņem televīzijas programmas TV televizionnaja programma (Kr. val.) . un TeleProgramma s djadjei Misei (Kr. val.) un krievu valodā rakstošais nedēļas laikraksts Subbota (Kr. val.). Bet n o 8 . uz 4. vietu ir pakāpies nedēļas laikraksts MK Latvija (Kr. val.).
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica Nacionālo Mediju Pētījumu: Prese, Vasara 2009 laika periodā no 2009.gada 4.maija līdz 2009.gada 2.augustam. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāts 3021 pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv