Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūlija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus apjomus. Jūlijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar jūniju, TV un presē ir novērojams neliels reklāmas apjoma kritums, kas ir raksturīgs vasaras mēnešiem, taču radio neierasti reklāmas apjoms jūlijā ir bijis lielāks nekā jūnijā.
Televīzija
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā jūlijā, salīdzinot ar jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 6 %. Jūnijā televīzijā noraidīta 34 971 minūte, bet jūlijā – 32 951 minūte reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada jūlijā bija 85 445 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada jūliju, kad tika reģistrēti 97 664 reklāmas gadījumi, ir par 13 % mazāk, kas salīdzinot ar iepriekšējā mēneša kritumu par 28 % ir pozitīva tendence. Tomēr jāņem vērā, ka 2008. gada vasarā jau parādījās pirmās reklāmas tirgus sarukuma pazīmes.
Jūlijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: PROCTER & GAMBLE, RECKITT BENCKISER, COCA-COLA HBC, HENKEL, ALDARIS, DANONE, KRAFT FOODS, TELE2, BITE, RIMI. Reklamētākās markas televīzijā: ALDARIS, BITE un VANISH.
Prese
Reklāmas apjoms 2009. gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2009. gada jūniju, ir samazinājies par 7 %. Jūlijā tika reģistrēti 0,98 miljoni cm², bet jūnijā – 1,06 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada jūlijā presē reģistrēti 7 526 reklāmas gadījumi, kas ir par 32 % mazāk nekā 2008.gada jūlijā, kad TNS Latvia Reklāmu reģistra datu bāzē tika ievadītas 11 008 reklāmas no preses izdevumiem.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bija: BALTKOM, BITE, EXPRESS TOURS, PROCTER & GAMBLE, LATVIJAS BALZAMS, MAXIMA, DNB NORD, ELKOR, TALLINK, AUTO RĪGA. Reklamētākās markas presē: BALTKOM, BITE un LUCKY DOG.
Radio
Radio reklāmas apjoms šī gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, ir pieaudzis par 2 %, kas ir neraksturīgi vasaras periodam. Jūnijā radio izskanējušas 15 467 reklāmas minūtes, bet jūlijā – 15 771 minūte. Šo pieaugumu nodrošināja vairāku nozaru reklāmdevēji, kas jūlijā realizējuši liela apjoma radio reklāmas kampaņas. Piemēram, mobilo sakaru reklāmas apjoms salīdzinot jūliju ar jūniju pieaudzis par 149 %, bet celtniecības materiālu reklāmu kopējais garums pieaudzis par 38 %. Vairāk nekā 4 reizes – par 484 % palielinājies alkoholisko dzērienu reklāmu garums.
2009. gada jūlijā radio reģistrētas 33 775 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada jūliju, tomēr ir par 23 % mazāk, jo 2008. gada jūlijā tika fiksētas 43 868 radio reklāmas.
Jūlija lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: BITE, DNB NORD, RIMI, LMT, ELKOR, KURŠI TIRDZNIECĪBAS NAMS, LATTELECOM, MAXIMA, SWEDBANK, STATOIL. Reklamētākās markas: DNB NORD, BITE un RIMI.
2009. gada jūlijā pētījumā iekļauto mediju izlase
TV kanāli
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.
Avīzes
7 Sekretov, Biznes & Baltija, Čas, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa. Kabatā, Reklama.lv, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV Programma, Vesti, Vesti Segodņa.
Žurnāli
36,6, Auto Bild Latvija, Biznes & LV, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Digital Times, FHM, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Veselība, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ilustrētā Zinātne Junioriem, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (lat), Ļubļu, Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men’s Gadgets, Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, Otkrito, Otkrito speciālizlaidums, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge.
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv