Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2009. gada septembri.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā ir reģistrējis 75 405 reklāmas un 16 408 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir samazinājies par 14 %, savukārt sponsorreklāmu skaits ir krities par 6 %. Zīmīgi, ka šī gada septembris ir pirmais pēdējo 10 gadu laikā, kad reklāmu skaits ir mazāks nekā augustā. Līdzīgi kā iepriekšējā mēnesī arī septembrī lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 28 % salīdzinot ar 2008. gada septembri. Dienas laikā no pulksten 9:00 līdz 18:00, salīdzinot 2008. gada un 2009. gada septembri, savukārt, ir novērojams mazākais reklāmu skaita kritums – 11 %.
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka lielākā daļa reklāmu, kā ierasts, ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Šajā laikā tiek raidītas gandrīz puse visu reklāmu jeb 49,6 %. Salīdzinot ar augustu, reklāmu īpatsvara sadalījumā starp dažādām diennakts laika joslām redzams, ka septembrī turpina samazināties Prime Time (18:00-24:00) laikā izvietoto reklāmu skaits, kas ir par 0,9 procentpunktiem mazāks nekā iepriekšējā mēnesī un sasniedz 39,1 % no visām diennaktī noraidītajām reklāmām.
No TOP 10 visbiežāk reklamētajām nozarēm šī gada septembrī, salīdzinot ar šo mēnesi 2008. gadā, piecās nozarēs ir novērojams reklāmu skaita pieaugums un piecās nozarēs – kritums. Visbiežāk TV reklamētās nozares šī gada septembrī bija mobilie sakari, mājsaimniecības higiēna un matu kopšanas līdzekļi. Lielākais reklāmu skaita pieaugums novērojams alkoholisko dzērienu nozarē, bet zāļu nozare piedzīvojusi reklāmu skaita samazinājumu par 50 % attiecībā pret 2008. gada septembri. Kopumā tomēr TOP 10 visbiežāk reklamētās nozares šī gada septembrī ir sasniegušas par 4 % mazāku reklāmu skaitu nekā 2008. gada septembrī.
Mediju izlase
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6. Lai nodrošinātu datu salīdzināmību, reklāmu skaita aprēķinos nav iekļauti kanāli MTV Latvija un RTR Planeta Baltija , kuros nav veikta reklāmu uzskaite atbilstošos 2008. un 2009. gada periodos.
Par pētījumu
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 11 TV kanāliem, 22 avīzēm, 72 žurnāliem, 13 radio stacijām, 12 interneta portāliem, 3 vides reklāmas kompānijām.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv