Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Rudens 2009 rezultātus.
Kā liecina jaunākie interneta auditorijas rezultāti, internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 62 % jeb aptuveni 1,1 milj. Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā, globālo tīmekli ir izmantojuši 57 % jeb aptuveni 1 milj. iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk nekā 2009. gada vasarā.
Salīdzinot interneta izmantošanu dažādās mērķa grupās 2009. gadā vidēji četros ceturkšņos pret 2008. gada četriem ceturkšņiem, kopumā regulāro interneta lietotāju īpatsvars ir pieaudzis par 6 procentpunktiem. Visstraujākais globālā tīmekļa lietotāju pieaugums (+10 procentpunkti) ir bijis vecumā grupā no 50 līdz 59 gadiem. Šajā vecumā grupā vidēji katrs trešais iedzīvotājs pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojis internetu. Aplūkojot interneta izmantošanu reģionos, salīdzinoši augstāks interneta lietotāju īpatsvars ir Rīgā (58 %), Pierīgā (57 %) un Kurzemē (57 %).
Saskaņā ar jaunākajiem interneta auditorijas pētījuma rezultātiem, joprojām turpina pieaugt ar interneta pieslēgumu aprīkoto mājsaimniecību skaits. 2009. gada rudenī interneta pieslēgums bija pieejams vidēji 56 % Latvijas mājsaimniecību, kas ir par 6 procentpunktiem vairāk nekā 2008. gada rudenī. Aptuveni puse, jeb 53 % mājsaimniecību, kurās ir interneta pieslēgums, internetu abonē atsevišķi, bet pārējās mājsaimniecībās interneta pakalpojumus abonē komplektā ar televīzijas vai telefonsakaru pakalpojumiem. Jāatzīmē, ka salīdzinoši biežāk mājas komplektus izvēlas pilsētu iedzīvotāji ārpus Rīgas, bet rīdzinieki biežāk dod priekšroku interneta pakalpojumu abonēšanai atsevišķi.
Laika posmā no 2009. gada 3. augusta līdz 2009. gada 25. oktobrim, vismaz vienu no 64 pētījumā iekļautajiem interneta resursiem, vai to sadaļām, pēdējo 7 dienu laikā bija caurlūkojuši vidēji 56 % aptaujāto respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Latvijā kopumā apmeklētāko interneta resursu TOP 10 pēc nedēļas kopējās auditorijas nav vērojamas būtiskas izmaiņas. Trīs populārākie interneta resursi 2009. gada rudenī ir Google, Inbox un Draugiem.lv. Savas pozīcijas saglabājuši arī trīs populārākie interneta resursi mērķa grupā latvieši. Tie ir Google, Draugiem.lv un Inbox. Nelielas izmaiņas populārāko interneta resursu topā ir mērķa grupā cita tautība , kur joprojām pirmās divas vietas ieņem Google un Inbox , bet trešajā vietā rudens periodā ir ierindojies portāls Delfi.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia interneta auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Rudens 2009 veica laika periodā no 2009.gada 3. augusta līdz 2009. gada 25. oktobrim. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 1501 pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv