Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi 2009. gada gada (01/01/2009 – 31/12/2009) TV kanālu auditorijas.
2009.gada skatītākais kanāls – LNT , kura vērošanai TV skatītāji, kas vecāki par 4 gadiem, veltījuši 16.8 % no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais bijis kanāls TV3 ar 15.4 %, bet trešais kanāls PBK ar 11.2 %. Ceturtajā vietā ierindojies kanāls LTV1 , kura vērošanai veltīti 10.1 %. Kanālam LTV7 veltīti 4.5 %, kanālam TV5 Rīga 3.9 % un kanālam 3+ – 3.4 % no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt kanālam RTR Planeta Baltija veltīti 3.3 %, kanālam RenTV Baltija – 2.5 %, kanālam TV6 – 0.9 % un kanālam PBMK – 0.5 %. Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 25.3 %, bet Video un DVD skatīšanai 2.1 % no kopējā skatīšanās laika.
Salīdzinot ar 2008. gadu, laiks, ko viens TV skatītājs pavadījis pie TV ekrāna, ir palielinājies par 13 minūtēm. 2009.gadā tas bija 5 stundas un 11 minūtes vidēji dienā.
TNS Latvia mediju pētījumu projektu direktors Mārtiņš Traubergs komentē, ka Igaunijā laiks, ko viens TV skatītājs vidēji dienā pavadījis pie TV ekrāna 2009.gadā, bija 5 stundas un 15 minūtes, tas ir par 2 minūtēm mazāk nekā 2008.gadā. Savukārt Lietuvā, laiks, ko viens TV skatītājs pavadījis pie TV ekrāna 2009.gadā, bija 4 stundas un 55 minūtes vidēji dienā, kas ir par 5 minūtēm vairāk nekā 2008.gadā.
2009.gada programmu topa pirmās četras vietas ieņem Pasaules meistarsacīkšu spēles hokejā, kuras tika pārraidītas kanālā TV3 . Pirmajā vietā – Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Krievija. Šo spēli vidēji vēroja 21.3 %, jeb 464.2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par 4 gadiem.
Zemāk apskatāmas 2009. gada TOP 5 programmas katrā no kanāliem.
Reitings % – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos
Reitings ‘000 – vidējais raidījuma skatītāju skaits tūkstošos
Share % – vidējais raidījuma skatītāju skaits attiecībā pret visiem TV skatītājiem
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv