Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2010. gada janvāri.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs janvārī televīzijā ir reģistrējis 58 862 reklāmas un 14 634 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 40 %, savukārt sponsorreklāmu skaits ir samazinājies par 7 %. Kopš 2009. gada vidus novērojama tendence mazināties TV reklāmu skaita kritumam, bet šī gada janvārī redzams ļoti straujš reklāmu skaita pieaugums salīdzinot ar 2009. gada janvāri.
Šī gada janvārī, salīdzinot ar 2009. gada janvāri, visos diennakts periodos ir reģistrēts reklāmu skaita pieaugums – lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 48 %. Salīdzinoši mazāks pieaugums redzams rīta periodā no 7:00-9:00, kad reklāmu skaits ir pieaudzis par 15 %.
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, tuvāk analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka lielākā daļa reklāmu, kā ierasts ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Šajā laikā noraidītas gandrīz puse visu reklāmu jeb 49,4 %. Pretēji iepriekšējo mēnešu tendencei reklāmu īpatsvara sadalījumā starp dažādām diennakts laika joslām redzams, ka dienas laikā izvietoto reklāmu skaits ir piedzīvojis strauju kāpumu – par 2,8 procentpunktiem. Ja iepriekšējos mēnešos Prime Time (18.00-24.00) izvietoto reklāmu skaits palielinājās, tad janvārī tas ir krities par 2 procentpunktiem, sasniedzot 40,3 %. Naktī raidīto reklāmu īpatsvars ir pieaudzis par 0,3 procentpunktiem uz rīta stundu rēķina un sasniedz 4,9 % no visu diennaktī noraidīto reklāmu skaita.
No TOP 10 TV visbiežāk reklamētajām nozarēm 2010. gada janvārī, salīdzinot ar šo mēnesi 2009. gadā, likumsakarīgi 9 nozarēs ir novērojams reklāmu skaita pieaugums – kopā par 63 %. Tikai vienā nozarē konstatēts reklāmu skaita kritums, koncertu, festivālu un šovu reklāmas TV ēterā raidītas par 8 % mazāk nekā 2009. gada janvārī. Visbiežāk TV reklamētā nozare 2010. gada janvārī bija mājsaimniecības higiēna, kurā novērojams ļoti liels reklāmu skaita pieaugums – par 246 %, salīdzinot ar 2009. gada janvāri. Mobilo sakaru nozare atvirzījusies uz 3. vietu ar reklāmu skaita pieaugumu 4 % apmērā. Vislielākais reklāmu skaita pieaugums – par 346 %, salīdzinot ar 2009. gada janvāri, redzams finansu institūciju un pakalpojumu nozarē.
* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 11 TV kanāliem, 20 avīzēm, 60 žurnāliem, 13 radio stacijām, 14 interneta portāliem, 3 vides reklāmas kompānijām.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv