Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio rezultātus par 2010. gada ziemas periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Saskaņā ar 2010. gada ziemas pētījuma rezultātiem radio klausītāju skaits Latvijā kopumā, salīdzinot ar 2009. gada rudeni, ir palicis nemainīgs. Vismaz vienu reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 80 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Regulārāk – vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 62 % respondentu aptaujātajā vecuma grupā.
TNS Latvia klientu vadītāja Kristīne Daugule norāda, ka 2010.gada ziemā būtiski nav mainījies arī viena radioklausītāja radio klausīšanās laiks vidēji dienā. TNS Latvia regulārā radio auditorijas pētījuma ziemas perioda rezultāti parāda, ka viens radioklausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 276 minūtes jeb 4 stundas un 36 minūtes, kas ir par 1 minūti mazāk nekā 2009.gada rudenī.
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijā kopumā 2010.gada ziemā trīs visklausītāko radiostaciju sarakstā ir notikušas nelielas izmaiņas. Šajā pētījuma periodā, tāpat kā 2009.gada rudens pētījuma periodā , visklausītākās radiostacijas ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2 (24 %) un Latvijas Radio 1 (12 %). Savukārt no ceturtās uz trešo vietu ir pakāpusies Rīgas apraides radiostacija Radio Skonto (7 %), kura ir uzsākusi 100 % sava programmas retranslāciju arī Liepājā un tās apkārtnē un Vidzemē.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia radio auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Ziema 2010 veica laika periodā no 2009.gada 2.novembra līdz 2010.gada 14.februārim. Visā Latvijā radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā aizpildīja 2076 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv