Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2010. gada februāri.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs februārī televīzijā ir reģistrējis 76 403 reklāmas un 17 577 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 31 %, savukārt sponsorreklāmu skaits ir palielinājies par 0,4 %. Februārī tāpat kā janvārī un decembrī redzams straujš TV reklāmu skaita pieaugums, kas ļauj spriest, ka šāda tendence varētu turpināties arī turpmākajos mēnešos.
Šī gada februārī, salīdzinot ar 2009. gada februāri, visos diennakts periodos ir reģistrēts reklāmu skaita pieaugums – lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis nakts stundās no plkst. 0:00 līdz 7:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 50 %. Salīdzinoši mazāks pieaugums redzams Prime Time laikā no 18:00-24:00, kad reklāmu skaits ir pieaudzis par 19 %.
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, izpētot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka lielākā daļa reklāmu, joprojām tiek izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Šajā laikā noraidīti 48,2 % visu diennakts reklāmu. Tomēr šis apjoms salīdzinot ar janvāri ir samazinājies par 1,2 procentpunktiem. Dienas laikā noraidīto reklāmu skaita krituma rezultātā pieaudzis reklāmu skaita īpatsvars citos diennakts laikos, īpaši rīta stundās laikā no 7:00 līdz 9:00
No TOP 10 TV visbiežāk reklamētajām nozarēm 2010. gada februārī, salīdzinot ar šo mēnesi 2009. gadā, 9 nozarēs ir novērojams reklāmu skaita pieaugums – kopā par 39 %. Interesanti, ka vienīgā nozare, kurā konstatēts reklāmu skaita kritums, ir bieži vispopulārākā nozare mobilie sakari . Šogad februārī raidīts par 5 % mazāk mobilo sakaru nozares reklāmu nekā 2009. gada februārī. Visbiežāk TV reklamētā nozare 2010. gada februārī bija zāles , kurā novērojams reklāmu skaita pieaugums par 35 %, salīdzinot ar 2009. gada februāri. Divas no populārākajām nozarēm ir četrkāršojušas TV reklāmu skaitu, gan alkoholisko dzērienu , gan auksto dzērienu nozarēs vērojams 443 % pieaugums salīdzinot ar pagājušā gada februāri.
* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 11 TV kanāliem, 20 avīzēm, 60 žurnāliem, 13 radio stacijām, 14 interneta portāliem, 3 vides reklāmas kompānijām.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv