Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2010. gada martu.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs martā televīzijā ir reģistrējis 81 436 reklāmas un 21 837 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 26 %, savukārt sponsorreklāmu skaits ir palielinājies par 19 %, kas ir vērā ņemams kāpums. Joprojām turpinās jau iepriekšējos mēnešos novērotais reklāmu skaita pieaugums.
Šī gada martā, salīdzinot ar 2009. gada martu, visos diennakts laikos ir reģistrēts reklāmu skaita pieaugums – lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 45 %. Prime Time laikā no 18:00-24:00 reklāmu skaits ir pieaudzis par 20 %, saglabājot iepriekšējā mēneša tempu.
TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, izpētot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka lielākā daļa reklāmu, kā ierasts, ir izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Šajā laikā noraidīti 48,1 % visu diennakts reklāmu. Nemainīga, salīdzinot ar februāri, ir palikusi Prime Time reklāmu daļa – 40,6 %. Uz nakts laikā raidīto reklāmu daļas samazinājuma rēķina par 0,6 procentpunktiem pieaudzis no rīta raidīto reklāmu skaits.
Martā visvairāk reklamēto nozaru TOP10 virsotnē atgriezusies mobilo sakaru nozare ar 4 % kāpumu, salīdzinājumā ar 2009. gada martu. No 10 visbiežāk reklamētajām nozarēm tikai 2 ir vērojams reklāmu skaita kritums pret pagājušo gadu. Pēc aktīvām kampaņām februārī zāļu nozares reklāmdevēji samazinājuši reklāmas apjomus, un tā piedzīvojusi kritumu par 13 %. Tāpat neliels kritums redzams arī piena un siera produktu reklāmu skaitā – par 4 %, salīdzinot ar 2009. gada martu. Visstraujāk reklāmu skaits pieaudzis masu parfimērijas un auksto dzērienu nozarēs, attiecīgi par 281 % un 183 %. Vērā ņemams arī mazumtirdzniecības nozares reklāmu skaita pieaugums par 60 %, salīdzinot ar šo periodu pērn. Kopā televīzijā TOP10 reklamētajās nozarēs šī gada martā ir novērojams reklāmu skaita pieaugums par 30 %, salīdzinot ar pagājušā gada martu.
* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 11 TV kanāliem, 20 avīzēm, 60 žurnāliem, 13 radio stacijām, 14 interneta portāliem, 3 vides reklāmas kompānijām.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv