Latvijas iedzīvotāju aptaujā noskaidrots, ka gandrīz puse (44 % jeb aptuveni 750 000) Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem pēdējā gada laikā ir iegādājušies dāvanu kartes, lai dāvinātu tās kādam citam.
Tirdzniecības centrs „Galleria Rīga” sadarbībā ar pētījumu aģentūru „TNS Latvia” 2010.g. aprīlī veica pētījumu par Latvijas iedzīvotāju attieksmi pret dāvanu kartēm.
Biežāk dāvanu kartes iegādājas cilvēki vecumā no 25 līdz 44 gadiem, ar augstāko izglītību un augstiem ienākumiem, bet retāk – pensijas vecuma cilvēki un tie, kas šobrīd nestrādā – tātad tie, kas nevar to atļauties finansiālu apsvērumu dēļ.
Vērtējot savu attieksmi pret dāvanu karti kā potenciālu dāvanu, ko saņemt, vairums aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir noskaņoti pozitīvi – 64 % atzīst, ka labprāt saņem dāvanu kartes. Bez tam, sievietēm dāvanu kartes patīk saņemt vairāk kā vīriešiem. Tikmēr ceturtā daļa Latvijas iedzīvotāju (24 %) uzskata, ka dāvanu karte nav laba dāvana un saņem tās nelabprāt.
Kopumā 19 % Latvijas iedzīvotāju ir saskārušies ar situāciju, ka dāvanu kartei beidzies derīguma termiņš. Vairumam no viņiem (15 %) tā arī nav izdevies to izmantot, bet 4 % ir panākuši vienošanos ar kartes izsniedzēju, kā to realizēt.
Iedzīvotāju sociālekonomiskie raksturojumi liecina, ka dāvanu kartes termiņam rūpīgāk seko līdzi tie iedzīvotāji, kam ir zemāki ienākumi (strādnieki, pensionāri un cilvēki ar pamata vai vidējo izglītību), cittautieši un Latgales reģionā dzīvojošie.
Kā uzskata tirdzniecības centra „Galleria Rīga” vadītājs Arnis Veisbārdis, ņemot vērā lielo neiztērēto dāvanu karšu īpatsvaru, Rīgas un Latvijas tirdzniecības centriem vajadzētu rīkot dāvanu karšu „atprečošanas” vai „izpirkšanas” kampaņas.
Ar šo mārketinga aktivitāti būtu jāpiedāvā patērētājiem (pircējiem) izmantot dāvanu karšu iespējas pilnībā, veicot pirkumus un izmantojot pakalpojumus pavasara – vasaras sezonā atbildīgāk un racionālāk, izpērkot dāvanu kartes laicīgi un pilnā apjomā. Tā rezultātā būtu jāpalielinās tirdzniecības centru nomnieku preču naudas apgrozījumam, kas būtu īpaši nozīmīgi tieši pašreizējā ekonomiskajā situācijā tirdzniecības centros esošajiem nomniekiem. Līdz ar to varētu mazināties mazumtirdzniecības kritums pavasara – vasaras periodā, kā arī tiktu “uzsildīta” nozare kopumā nākamajam rudens – ziemas cēlienam.
Par pētījumu
Latvijas iedzīvotāju aptauju TNS Latvia veica 2010.g. aprīlī tiešsaistes un telefoninterviju veidā aptaujājot 1068 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Par Galleria Rīga
Centrs atradīsies pašā Rīgas centrā – kvartālā starp Dzirnavu, Blaumaņa, Brīvības un Tērbatas ielām. „Galleria Rīga” pircējiem piedāvās unikālu iepirkšanās konceptu, kas ļaus veikala apmeklētājiem ātri un efektīvi izdarīt pirkumus, tai pat laikā ļaujot interesanti pavadīt laiku un baudīt veikala unikālo interjeru, skatlogus, restorānus, kafejnīcas un slidotavu, kas atradīsies uz tirdzniecības centra 7. stāva terases. Tirdzniecības centra platība ir 41 tūkstoši kvadrātmetru no kuriem 29,7 tūkstoši kvadrātmetru ir paredzēti tirdzniecībai, restorāniem un izklaides vietām, savukārt divos līmeņos zem veikala būs vieta 150 automašīnām.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv
Kristīne Kardaša
Galleria Rīga mārketinga vadītāja
t 67508000
e kristine.kardasa@galleriaconcept.com