Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi marta televīzijas, preses un radio reklāmas apjomus. Martā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2009. gada martu, televīzijā un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē – kritums.

Televīzija

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 10 %. Šādas reklāmu apjoma tendences ir novērojamas katru pavasari. Martā televīzijā tika noraidītas 37 898 minūtes, bet februārī – 36 885 minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2010. gada martā bija 103 275, kas, salīdzinot ar pagājušā gada martu, kad tika reģistrētas 83 195 reklāmas, ir par 24 % vairāk.

Martā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: HENKEL, COCA-COLA, PROCTER & GAMBLE, RECKITT BENCKISER un TELE2. Reklamētākie zīmoli televīzijā: ZELTA ZIVTIŅA, DANONE, LATTELECOM, COCA-COLA un MAXIMA.

Prese

Reklāmas apjoms presē 2010. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, ir pieaudzis par 30 %, kas tāpat kā televīzijā ir skaidrojams ar sezonas īpatnībām. Martā tika reģistrēti 1,12 miljoni cm², bet februārī – 0,86 miljoni cm² reklāmas.

2010. gada martā presē reģistrētas 7 152 reklāmas, kas ir par 3 % mazāk nekā 2009.gada martā, kad TNS Latvia Reklāmu reģistra datu bāzē tika pievienotas 7 367 preses reklāmas. Šī viennozīmīgi ir pozitīva tendence, jo preses reklāmu skaita kritums pret pagājušo gadu turpina samazināties un paredzams, ka tuvākajā laikā sasniegs pagājušā gada apjomu.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) martā bija: LATTELECOM, BALTKOM, L’OREAL, PROCTER & GAMBLE un CENUKLUBS.LV. Reklamētākie zīmoli presē: LATTELECOM, CENUKLUBS.LV, BALTKOM, TALLINK un TELE2.

Radio

Radio reklāmas apjoms 2010. gada martā, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, ir pieaudzis par 8 %. Februārī radio izskanēja 15 326 reklāmas minūtes, bet martā – 16 596 minūtes.

2010. gada martā radio reģistrētas 35 149 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2009. gada martu, ir par 8 % vairāk, jo 2009. gada martā tika fiksētas 32 545 radio reklāmas.

Marta lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: LATTELECOM, DNB NORD, RIMI, DEPO DIY un MAXIMA. Visvairāk reklamētie zīmoli: LATTELECOM, DNB NORD, DEPO, MAXIMA un VIASAT.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Avīzes

5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

Žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, DB Impulss, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Doctus, FHM, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Māja Pavasaris Dārzā, Ievas Stāsti, Ievas Stāsti Latvijas vietu stāsti, Ievas Veselība, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Jaunais Bizness, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mūsmājas, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge (rus), ŽZL (rus).

TV kanāli

3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t  67 096 300
e laura.brica@tns.lv