Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2010. gada aprīli.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs aprīlī televīzijā ir reģistrējis 92 992 reklāmas un 24 474 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 28 %, savukārt sponsorreklāmu skaits ir palielinājies par 12 %, turpinās jau iepriekšējos mēnešos novērotais reklāmu skaita pieaugums. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters komentē, ka, kopējais reklāmu skaits šī gada aprīlī ir tikai par 3 % zemāks nekā 2008. gada aprīlī, ja šāda tendence turpināsies, iespējams, jau maijā tiks sasniegts 2008. gada līmenis. Kopumā šī gada pirmie četri mēneši norāda uz salīdzinoši strauju televīzijas reklāmas tirgus izaugsmi, jo, salīdzinot ar 2009. gada janvāra-aprīļa periodu, reklāmu skaits ir pieaudzis par 30 %.

Šī gada aprīlī, salīdzinot ar 2009. gada aprīli, visos diennakts laikos ir reģistrēts reklāmu skaita pieaugums. Lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 33 %. Prime Time laikā no 18:00-24:00 reklāmu skaits ir pieaudzis par 23 %, nedaudz pārsniedzot iepriekšējā mēneša tempu.

Izpētot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka lielākā daļa reklāmu, kā ierasts, ir izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Šajā laikā noraidīti 48,7 % visu diennakts reklāmu. Salīdzinot ar martu, sarukusi Prime Time reklāmu daļa – 39,2 %, aprīlī šajā laika periodā ir raidītas par 1,3 procentpunktiem mazāk reklāmu nekā martā . Uz šī samazinājuma rēķina par 0,6 procentpunktiem pieaudzis no rīta un dienas laikā raidīto reklāmu skaits.

Aprīlī visvairāk reklamēti mājsaimniecības higiēnas nozares produkti, kuru reklāmu skaits, salīdzinot ar pagājuša gada aprīli, ir dubultojies. Četras no desmit lielākajām nozarēm piedzīvojušas reklāmu skaita samazinājumu, turklāt vislielākais tas ir tradicionāli TOP virsotnē esošajā mobilo sakaru nozarē – kritums par 24 %. Šīs svārstības gan ir skaidrojamas ar atsevišķu kampaņu aktivitātēm iepriekšējā gadā. Tuvojoties vasarai, aktīvāk reklamējas auksto dzērienu nozares pārstāvji, ieņemot 3. vietu, bet izvietojot TV par 3 % mazāk reklāmu nekā šajā laika posmā 2009. gadā. Lielākais pieaugums novērojams masu parfimērijas nozarē, kas sevī ietver tādus produktus, kā dezodoranti un skūšanās losjoni. Šī nozare šogad desmitkāršojusi reklāmu skaitu, iekļūstot TOP 10. vietā.


* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 11 TV kanāliem, 20 avīzēm, 60 žurnāliem, 13 radio stacijām, 14 interneta portāliem, 3 vides reklāmas kompānijām.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t  67 096 300
e laura.brica@tns.lv