Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2010. gada pavasara periodu.
Kā liecina 2010. gada pavasara pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 95 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem. Salīdzinot ar 2010. gada ziemas periodu, kopējais lasītāju skaits ir pieaudzis par 1 procentpunktu. Pētījumā tika apkopota informācija par 238 drukāto preses izdevumu auditoriju. Kopumā vairāk nekā 80 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši vai caurskatījuši kādu Latvijā izdotu žurnālu vai avīzi.
Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk patērētās preses izdevumu grupas ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālā prese. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 68 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī – vidēji 45 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
TNS Latvia klientu vadītāja Kristīne Daugule norāda, ka Latvijas iedzīvotāji joprojām aktīvi patērē arī reģionālos preses izdevumus – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļas laikā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 46 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā ziemas periodā. Salīdzinot ar pētījuma ziemas periodu, par 4 procentpunktiem ir palielinājies lasītāju īpatsvars mēneša izdevumu kategorijā.
Jaunākie dati liecina, ka mērķa grupā latvieši lasītāko preses izdevumu TOP 10 šajā periodā pozīcijas ir saglabājuši līdzšinējie līderi. 2010. gada pavasarī lasītākie izdevumi mērķa grupā latvieši, identiski kā iepriekšējā pētījuma periodā, ir nedēļas žurnāli Ieva un Privātā Dzīve, savukārt 3. vietā ir ierindojies divnedēļu žurnāls Ievas Stāsti, kas ziemas periodā ieņēma 5. vietu, bet kā jaunpienācēju TOP 10 var minēt divnedēļu žurnālu Ievas Veselība.
Mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu TOP 10 pirmo vietu nemainīgi ieņem televīzijas programmas TV-Programma (Kr. val.), bet uz 2. vietu šajā pētījuma periodā ir pakāpies nedēļas laikraksts MK Latvija (Kr. val.), attiecīgi 3. vietā atstājot televīzijas programmu Teleprogramma s dadei Mišei (Kr. val.). Savukārt no 8. vietas ziemas periodā uz 4. vietu ir pacēlies krievu valodā rakstošais nedēļas laikraksts 7 sekretov (rus ).
Par pētījumu
Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Pavasaris 2010 norisinājās no 2010. gada 8. februāra līdz 2010. gada 9. maijam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3580 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv