Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio rezultātus par 2010. gada pavasara periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka kopumā Latvijā radio klausīšanās tendences ir saglabājušās nemainīgas. Saskaņā ar 2010. gada pavasara pētījuma datiem vismaz vienu reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 79 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu mazāk nekā 2010. gada ziemas periodā. Regulārāk – vismaz reizi dienā – radio ir klausījušies vidēji 61 % respondentu aptaujātajā vecuma grupā.
2010.gada pavasara pētījuma periodā nedaudz pieaudzis viena radioklausītāja radio klausīšanās laiks vidēji dienā. TNS Latvia regulārā radio auditorijas pētījuma pavasara perioda rezultāti liecina, ka viens radioklausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 282 minūtes jeb 4 stundas un 42 minūtes, kas ir par 6 minūtēm vairāk nekā Ziema 2010 pētījuma periodā.
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijā kopumā 2010. gada pavasarī ir notikušas nelielas izmaiņas trīs visklausītāko radiostaciju sarakstā. Šajā pētījuma periodā visklausītākās radiostacijas ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2 (23 %) un Latvijas Radio 1 (10 %), bet trešā vietā ir ierindojusies radiostacija Radio SWH (7 %).
TNS Latvia vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka šobrīd radio tirgū ir saasinājusies konkurence – papildus jau esošajām radiostacijām tirgū ienāk jauni dalībnieki. Šajā situācijā vadošās radiostacijas pievērš pastiprinātu uzmanību savu klausītāju noturēšanai, attiecīgi arvien lielāka interese tiek izrādīta ne tikai par regulārā Nacionālā Mediju pētījuma: Radio rezultātiem, bet arī par specializētajiem mediju pētījumiem, kuri sniedz iespēju dziļāk izprast radio klausītāju vēlmes un paradumus. Šādi specializētie mediju pētījumi tiek efektīvi izmanti ne tikai radio klausītāju vajadzību izpētei, bet arī potenciālās auditorijas lieluma noteikšanai un radiostacijas attīstības stratēģijas veidošanai.
Par pētījumu
Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris 2010 tika veikts laika periodā no 2010. gada 15. februāra līdz 2010. gada 16. maijam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2029 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv