Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2010. gada maiju.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs maijā televīzijā ir reģistrējis 101 337 reklāmas un 23 394 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 30 %, savukārt sponsorreklāmu skaits ir palielinājies par 23 %, iepriekšējos mēnešos novērotais reklāmu skaita pieaugums, kļuvis vēl nedaudz straujāks. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters komentē, ka, kopējais reklāmu skaits šī gada maijā praktiski ir sasniedzis 2008. gada līmeni, atpaliekot tikai par 0,2 %. Paredzams, ka arī sākoties vasarai, reklāmu skaita pieaugums saglabāsies līdzīgā apjomā, vismaz līdz Jāņiem būs vērojams pieaugums un tikai jūnija beigās reklāmu skaits varētu sākt sarukt. Pieaugums pret 2009. gadu noteikti paliks virs +10 % līmeņa.
Maijā, salīdzinot ar 2009. gada maiju, reklāmu skaits pieaudzis visos diennakts laikos. Lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 39 %. Prime Time laikā no 18:00-24:00 reklāmu skaits ir pieaudzis par 20 %, nedaudz lēnāk, nekā iepriekšējos mēnešos.
Izpētot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka lielākā daļa reklāmu, kā ierasts, ir izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Šajā laikā noraidīti 50,0 % visu diennakts reklāmu, dienas laikā arī bijis lielākais izvietoto reklāmu daļas pieaugums- par 1,3 procentpunktiem. Salīdzinot ar aprīli, visvairāk sarukusi Prime Time reklāmu daļa, kritums par 0,7 procentpunktiem, sasniedzot 38,6 % no visu diennakts reklāmu skaita.
Maijā, tāpat kā aprīlī joprojām visvairāk TV tiek reklamēti mājsaimniecības higiēnas produkti, kas turklāt pēc reklāmu skaita pārsniedz 2009. gada maija apjomu par 137 %. Mobilo sakaru nozare, lai arī ieņem sarindojumā 2. vietu tomēr piedzīvojusi reklāmu skaita samazinājumu par 21 %, salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Pēc aktivitātes gada sākumā arī auksto dzērienu nozare atrodas tikai TOP 7. vietā ar 31 % kritumu pret 2009. gada maiju. Lielākais pieaugums vērojams parfimērijas nozarē, kas šī gada maijā TV reklamēta par 148 % biežāk. Pieaugums redzams arī matu kopšanas un mazumtirdzniecības nozaru TV reklāmu skaitā, attiecīgi par 77 % un 44 %. TOP 10 noslēdz zāļu nozare, un šī gada maijā zāles reklamētas par 7 % mazāk, nekā 2009. gada maijā.
* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Mediju izlase
3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 12 TV kanāliem, 2 avīzēm, 65 žurnāliem, 13 radio stacijām, 11 interneta portāliem, 6 vides reklāmas kompānijām.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv