Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2010. gada vasaras periodu.
Kā liecina 2010. gada vasaras pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 94 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem. Salīdzinot ar 2010. gada pavasara periodu, kopējais lasītāju skaits ir samazinājies par 1 procentpunktu. Pētījumā tika apkopota informācija par 242 drukāto preses izdevumu auditoriju. Kopumā aptuveni 77 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši vai caurskatījuši kādu Latvijā izdotu žurnālu vai avīzi.
Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk patērētās preses izdevumu grupas joprojām ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālā prese. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 66 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī – vidēji 44 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā. Latvijas iedzīvotāji joprojām aktīvi patērē arī reģionālos preses izdevumus – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļas laikā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 43 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas gan ir par 3 procentpunktiem mazāk nekā pavasara periodā.
TNS Latvia klientu vadītāja Kristīne Daugule norāda, ka, salīdzinot preses auditorijas pētījuma vasaras perioda datus ar pavasara periodu, neliels lasīšanas intensitātes pieaugums noticis tikai ceturkšņa žurnālu kategorijā, kurā lasītāju īpatsvars, salīdzinot ar pavasara periodu, ir palielinājies par 2 procentpunktiem.
Jaunākie dati liecina, ka mērķa grupā latvieši lasītāko preses izdevumu TOP 10 šajā periodā pozīcijas ir saglabājuši līdzšinējie līderi. 2010. gada vasarā lasītākie izdevumi mērķa grupā latvieši, identiski kā iepriekšējā pētījuma periodā, ir nedēļas žurnāli: Ieva un Privātā Dzīve. Savukārt 3. vietā ir atgriezies iknedēļas žurnāls Kas Jauns, kas pavasara periodā ieņēma 4. vietu. Kā jaunpienācēju TOP 10 var minēt mēneša žurnālu Ievas Virtuve.
Arī mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu TOP 10 pirmās divas pozīcijas ir saglabājuši pavasara perioda līderi – televīzijas programmas TV-Programma (rus) un nedēļas laikraksts MK Latvija (rus). Savukārt no 7. vietas pavasara periodā uz 3. vietu vasaras periodā ir pacēlies krievu valodā rakstošais dienas laikraksts Vesti Segodņa (rus ).
Par pētījumu
Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Vasara 2010 norisinājās no 2010. gada 10. maija līdz 2010. gada 1. augustam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3050 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv