Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets rezultātus par 2010. gada vasaras periodu.

Jaunākie interneta auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 64 % jeb 1 132 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā 2009. gada vasarā. Regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā, internetu ir izmantojuši 59 % jeb 1 054 000 iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.

Jaunākie vasaras pētījuma rezultāti liecina – joprojām saglabājas tendence, ka visaktīvāk internetu lieto jaunieši vecumā no 15 līdz 19 gadiem. Šajā vecuma grupā internetu lieto absolūtais vairākums jeb 93 % šīs mērķa grupas pārstāvju. Tāpat joprojām pieaug arī interneta lietošana 30 līdz 49 gadus vecu Latvijas iedzīvotāju vidū. Saskaņā ar 2010. gada vasaras perioda interneta auditorijas pētījuma rezultātiem visstraujākais interneta lietotāju skaita pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējā gada vasaras periodu, vērojams tieši Latvijas iedzīvotāju vidū, kas ir vecumā no 40 līdz 49 gadiem. Internetu pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši 60 % šīs vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 10 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Savukārt, 30 līdz 39 gadu vecu Latvijas iedzīvotāju vidū interneta lietotāju īpatsvars ir pieaudzis par 9 procentpunktiem – no 68 % 2009. gada vasaras periodā līdz 77 % 2010. gada vasarā.

TNS Latvia vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka, analizējot pētījuma rezultātus pēc respondenta dzīvesvietas, redzams, ka, salīdzinot ar 2009. gada vasaru, interneta lietotāju skaits visstraujāk šajā vasarā pieaudzis tieši galvaspilsētas iedzīvotāju vidū. Savukārt, dalījumā pēc nodarbošanās interneta lietošana straujāk pieaug strādājošo vidū.

Par pētījumu

Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Vasara 2010 norisinājās no 2010. gada 10. maija līdz 2010. gada 1. augustam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 1530 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300 
e laura.vendele@tns.lv