Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūnija televīzijas, preses un radio reklāmas apjomus. Šī gada jūnijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2009. gada jūniju, televīzijā, radio un arī presē ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums.
Televīzija
Televīzijā jūnijā, salīdzinot ar maiju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 5 %. Maijā televīzijā tika noraidītas 46 958 reklāmas minūtes, bet jūnijā – 44 804 reklāmas minūtes. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka reklāmas apjoma samazinājums pret maiju ir likumsakarīgs, jo vasaras mēnešos vienmēr reklāmdevēji izvieto mazāk reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2010. gada jūnijā bija 118 047, kas, salīdzinot ar pagājušā gada jūniju, kad tika reģistrētas 86 904 reklāmas, ir par 36 % vairāk.
Jūnijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija HENKEL, TELE2, PROCTER & GAMBLE, RECKITT BENCKISER un COCA-COLA. Reklamētākie zīmoli televīzijā: ZELTA ZIVTIŅA, DANONE, MAXIMA, SCHWARZKOPF un TELE2.
Prese
Reklāmas apjoms presē 2010. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir samazinājies par 2 %. Maijā tika reģistrēti 1,15 miljoni cm², bet jūnijā – 1,13 miljoni cm² reklāmas.
2010. gada jūnijā presē reģistrētas 7 077 reklāmas, kas ir par 1 % mazāk nekā 2009.gada jūnijā, kad preses izdevumos bija publicētas 7 116 reklāmas. Tomēr, salīdzinot preses reklāmas kopējo apjomu kvadrātcentimetros, redzams, ka šī gada jūnijā izvietots par 7 % vairāk reklāmas nekā 2009. gada jūnijā, kas nozīmē, ka šogad reklāmdevēji izvēlējušies izvietot mazāk, bet lielāka izmēra reklāmas.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūnijā bija PROCTER & GAMBLE, BALTKOM, TELE2, BWIN INTERNATIONAL un DNB NORD. Reklamētākie zīmoli presē: WWW.BWIN.COM, BALTKOM, DNB NORD, NIVEA un ALAN DEKO.
Radio
Radio reklāmas apjoms 2010. gada jūnijā, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, jau otro mēnesi pēc kārtas ir palicis praktiski nemainīgs, samazinoties par 0,4 %. Jūnijā radio izskanējušas 16 859 reklāmas minūtes, bet maijā – 16 924 minūtes.
2010. gada jūnijā radio reģistrētas 36 517 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2009. gada jūniju, ir par 2 % vairāk, jo 2009. gada jūnijā tika fiksētas 35 693 radio reklāmas.
Jūnija lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija RIMI, TELE2, LMT, MAXIMA un CSDD. Visvairāk reklamētie zīmoli: RIMI, MAXIMA, K-RAUTA, IZGULI REIBUMU! un CENUKLUBS.LV.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Avīzes
5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
36,6C, Auto Bild Latvija, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Digital Times (rus), Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Izklaide TV, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Vakara Ziņas, Veselība.
TV kanāli
3+, LNT, LTV1, LTV7, OE, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv