Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2010. gada augustu.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs augustā televīzijā ir reģistrējis 85 863 reklāmas un 14 293 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 11 %, savukārt sponsorreklāmu skaits samazinājies par 2 %. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters komentē, ka, salīdzinoši mazākais pieaugums pēc iepriekšējos mēnešos novērotajiem skaidrojams ar to, ka pagājušajā gadā tieši sākot ar augustu TV reklāmas tirgū atsākās augšupeja pēc ļoti zemās aktivitātes gada sākumā. Tātad arī turpmākajos mēnešos pieaugums ir paredzams ievērojami zemāks un visticamāk gada beigās nebūs lielāks par 5 %.

Šī gada augustā, salīdzinot ar 2009. gada augustu, reklāmu skaits pieaudzis visos diennakts laikos. Lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 27 %. Prime Time laikā no 18:00-24:00 reklāmu skaits ir pieaudzis par 11 %.

Aplūkojot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka lielākā daļa reklāmu, kā parasti, ir izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Šajā laikā noraidīts 47,6 % visu diennakts reklāmu. Salīdzinot ar jūliju, tieši dienas laikā noraidīto reklāmu daļa pieaugusi visvairāk.

Augustā pirmo reizi kopš marta TV visbiežāk reklamētā nozare atkal ir mobilie sakari . Iepriekšējo mēnešu populārākā auksto dzērienu nozare gan atkāpusies tikai vienu vietu zemāk. Zīmīgi arī tas, ka trijās no piecām reklamētākajām nozarēm šogad, reklāmu skaits ir samazinājies salīdzinot ar 2009. gada augustu. Tas liecina, ka kopējo pieaugumu TV reklāmu skaitā nodrošina nevis lielāko reklāmdevēju aktivitāte, bet gan vispārējs tirgus kāpums. Mobilo sakaru nozare visticamāk atgriežas pirmajā vietā uz ilgāku laiku, bet aukstie dzērieni tiks reklamēti mazāk, sākoties rudens periodam.


* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.

Mediju izlase

3+, LNT, LTV1, LTV7, OE, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 12 TV kanāliem, 20 avīzēm, 65 žurnāliem, 13 radio stacijām, 11 interneta portāliem, 6 vides reklāmas kompānijām.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300 
e laura.vendele@tns.lv