Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar reklāmas aģentūru DDB Latvia un biznesa žurnālu Kapitāls veiktais Latvijā Mīlētāko zīmolu topa 2010 pētījums liecina, ka šogad Latvijā mīlētākais zīmols ir Google. Otrajā vietā ierindojas aizvadīto trīs gadu Mīlētāko zīmolu topa pirmās vietas ieguvējs Nokia, trešajā – Inbox, kas saglabājis pozīcijas salīdzinājumā ar aizvadīto gadu.
Mīlētāko zīmolu topa ceturtajā vietā ierindojas zīmols Visa karte, piektajā – Swedbank, sestajā – Maxima, septītajā – Rimi, astotajā – Draugiem.lv, devītajā – Latvijas Mobilais telefons, desmitajā – Depo.
TNS Latvia lielo klientu direktore un mārketinga komunikāciju eksperte Ilva Pudule komentē, ka Google spēcīgās pozīcijas ļoti lielā mērā nosaka tā lietotāju piesaistība šim zīmolam – viņu pieķeršanās Google ir ne tikai visaugstākā visā portālu kategorijā, bet arī nozīmīgi augstāka par nākamo sekotāju jeb kategorijas konkurentu Inbox.lv. Arī pievilcīguma ziņā Google ir aizsteidzies priekšā Inbox.lv, kas liecina par to, ka Google apmierinātie lietotāji par savu zīmolu izplata pozitīvu mutvārdu slavu un tādējādi tam piesaista arvien jaunus lietotājus. Līdzīga situācija ir vērojama arī pārējiem topā iekļuvušajiem zīmoliem – tā visiem Top 10 mīlētākajiem zīmoliem savā kategorijā ir ļoti augsti lietotāju piesaistības un pievilcīguma rādītāji, kas norāda uz zīmolu labo veiktspēju.
Attiecībā uz bankām var piebilst, ka Latvijas iedzīvotāji tiešām ir kļuvuši atvērtāki banku komunikācijai un pozitīvāk skatās uz tām. Jo īpaši augsts pievilcīgums ir Latvijas lielākajām bankām – Swedbank, SEB bankai, kā arī Nordea bankai un DnB NORD bankai.
Komentējot pētījuma lielākos pārsteigumus, Ilva Pudule kā lielāko pārsteigumu šogad min Radio SWH izkrišanu no topa – ja pagājušo gadu Radio SWH gozējās 29.vietā, tad šogad šo vietu ir aizņēmis Top 50 jaunienācējs Latvijas Radio 1, kas kopā ar Latvijas Radio 2 ir vienīgās topā iekļuvušās radio stacijas. Jāpiebilst, ka jaunajam Radio 101 arī ir tīri labas starta pozīcijas – ja zīmols spēs konsekventi ieturēt sava atšķirīgā radio pozicionējumu, kā arī uzrunāt un piesaistīt arvien jaunus potenciālos klausītājus tieši viņiem pieņemamā veidā, nākamgad šis zīmols var krietni pakāpties pa topa kāpnēm.
Savukārt televīzijas kanāli ir pārsteiguši ar to, ka 50 mīlētāko zīmolu topā ir iekļuvuši veseli trīs krievu valodā raidoši kanāli – REN Baltija, PBK un 3+. Acīmredzot televīzijas digitalizācija ir panākusi savu – Latvijas iedzīvotājiem šie kanāli ir kļuvuši ne tikai pieejamāki, bet arī iemīļotāki.
Analizējot mīlētāko zīmolu Top 50 kompāniju sarakstu, iezīmējas viena skaidra tendence – mēs mīlam to, ko zinām un ikdienā lietojam. Topa augšgalā grozās tās kompānijas, kas savās jomās ir tirgus līderes – tās ir kompānijas, kas ir spējušas piesaistīt sev lielāko daļu patērētāju un kuras ir diezgan pievilcīgas arī tiem, kas pagaidām vēl nav viņu lietotāju lokā.
Daļa zīmolu ir zaudējuši, bet daļa – ieguvuši sev jaunus mīlētājus. Turklāt zaudētāju vidū ir sastopami vairāki visai latviski zīmoli, kas zināmā mērā ir paļāvušies uz sava zīmola spēju balstīties tā lietotāju vēsturiskajā pēctecībā un uzticamībā, un, acīmredzot, nav pievērušies zīmola pozīciju stiprināšanai šodien un tagad. Lai vai kāda dižķibile notiek, zīmola vadību nevar atstāt novārtā, atrunājoties ar tā jau augsto lietotāju lojalitāti vai stabilajiem produkta pirkšanas datiem. Ienāks jauns tirgus spēlētājs un visi šie dati pārvērtīsies par tikai vēstures faktiem.
Kur un kā iepazīties ar pētījuma rezultātiem?
Ar galvenajām tendencēm un rezultātiem varat iepazīties žurnāla Kapitāls 2010. gada oktobra numurā. Vairāk informācijas Mīlētāko Zīmolu topa mājas lapā www.zimolutops.lv , kur ir iespēja pārbaudīt, cik ļoti atšķiries no vidējā latvieša. Seko Mīlētāko Zīmolu topam arī twitter www.twitter.com/zimolutops .
Ja vēlaties iegūt papildus informāciju par Latvijas Mīlētāko zīmolu topa pētījumu vai saņemt piedāvājumu jūsu zīmola potenciāla un turpmākās vadības stratēģijas novērtējumam, lūdzu, sazinieties ar TNS Latvia pētījumu ekspertiem!
ŠEIT piedāvājam ieskatu Mīlētāko zīmolu topa pētījuma metodoloģijā, inovācijās un iespējās!
Par pētījumu
Latvijas Mīlētāko zīmolu topa 2010 pētījumu veica tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia sadarbībā ar reklāmas aģentūru DDB Latvia un biznesa žurnālu Kapitāls. Pētījums notika laikā no 2010.gada 6.jūlija līdz 10.augustam, kopumā aptaujājot 1001 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptauja notika internetā un izlase tika veidota reprezentatīvi Latvijas iedzīvotāju ģenerālajam kopumam šajā vecuma grupā. Pētījuma iekļauti 622 zīmolu no 49 kategorijām, sākot no ikdienas patēriņa un pārtikas precēm un beidzot ar aviokompānijām un datortehnikas zīmoliem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv