Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2010. gada rudens periodu.
Kā liecina 2010. gada rudens pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 94 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem. Salīdzinot ar 2010. gada vasaras periodu, kopējais lasītāju skaits ir palicis nemainīgs. Pētījumā tika apkopota informācija par 241 drukātā preses izdevuma auditoriju. Pētījuma rudens periodā pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu žurnālu vai laikrakstu ir lasījuši vai caruskatījuši vairāk nekā 78 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk patērētās preses izdevumu grupas joprojām ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālā prese. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 66 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī – vidēji 43 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā. Lai gan 2010. gadā reģionālo preses izdevumu patēriņam kopumā ir tendence nedaudz samazināties, tomēr Latvijas iedzīvotāji joprojām aktīvi patērē arī reģionālos preses izdevumus – vismaz vienu šādu izdevumu nedēļas laikā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 42 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā. TNS Latvia klientu vadītāja Kristīne Daugule norāda, ka, salīdzinot preses auditorijas pētījuma rudens un vasaras perioda datus, būtiskas izmaiņas preses izdevumu grupu patēriņā nav notikušas.
Jaunākie dati liecina, ka mērķa grupā latvieši lasītāko preses izdevumu TOP 10 arī šajā periodā pozīcijas ir saglabājuši līdzšinējie līderi. 2010. gada rudenī lasītākie izdevumi mērķa grupā latvieši, ir nedēļas žurnāli Ieva, Privātā Dzīve un Kas Jauns . Žurnāli Ieva un Privātā Dzīve nemainīgi ir bijuši lasītākie izdevumi mērķa grupā latvieši visus 2010. gada pētījuma periodus. Trīs no četriem periodiem trešais lasītākais izdevums mērķa grupā latvieši ir bijis žurnāls Kas Jauns.
Arī mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu TOP 10 pirmās trīs pozīcijas ir saglabājuši vasaras perioda līderi – televīzijas programmas TV-Programma (rus) , nedēļas laikraksts MK Latvija (rus) un dienas laikraksts Vesti Segodņa (rus). Televīzijas programma TV-Programma (rus) ir bijusi lasītākais izdevums mērķa grupā cita tautība visu 2010. gadu, bet nedēļās laikraksts MK Latvija (rus) trīs no četriem periodiem ir bijis otrs lasītākais izdevums šajā mērķa grupā.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2010 veica no 2010. gada 2. augusta līdz 2010. gada 31. oktobrim. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3031 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv