Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets rezultātus par 2010. gada rudens periodu.
Saskaņā ar jaunākajiem interneta auditorijas pētījuma rezultātiem, internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 65 % jeb 1 151 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk nekā 2009. gada rudenī. Regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā – internetu ir izmantojuši 61 % jeb 1 089 000 iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
Salīdzinot interneta izmantošanu 2010. gadā vidēji četros ceturkšņos pret 2009. gada četriem ceturkšņiem, kopumā regulāro interneta lietotāju īpatsvars ir pieaudzis par 5 procentpunktiem. Visstraujākais globālā tīmekļa lietotāju pieaugums (+13 procentpunkti) ir bijis vecumā grupā no 40 līdz 49 gadiem. 2010. gadā vidēji 62 % šīs vecuma grupas pārstāvju pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši internetu. Nedaudz mazāks, bet arī straujš interneta lietotāju skaita pieaugums vidēji gada laikā ir bijis Rīgas iedzīvotāju (+9 procentpunkti), strādājošo (+8 procentpunkti) un citas tautības pārstāvju (+7 procentpunkti) vidū. 2010. gadā vidēji četros ceturkšņos internetu pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši 67 % rīdzinieku, 73 % strādājošo iedzīvotāju un 55 % citas tautības pārstāvju.
Saskaņā ar 2009.gada rudens TNS Latvia veiktā interneta auditorijas pētījuma rezultātiem pēdējā gada laikā ir pieaudzis to mājsaimniecību skaits, kurās ir interneta pieslēgums. 2010. gada rudenī ar interneta pieslēgumu bija aprīkotas vidēji 60 % Latvijas mājsaimniecību, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā 2009. gada rudenī, kad interneta pieslēgums bija pieejams vidēji 56 % Latvijas mājsaimniecību. TNS Latvia vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka gada laikā pieaudzis tieši to mājsaimniecību skaits, kas internetu abonē kopā ar citiem komunikāciju pakalpojumiem. 2010. gada rudenī vairāk kā puse jeb 53 % mājsaimniecību, kurās ir interneta pieslēgums, internetu abonē komplektā ar televīzijas un/ vai telefonsakaru pakalpojumiem.
Par pētījumu
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv